Planul de relansare economică. Demararea construcţiei pe 3.000 km de autostrăzi şi drumuri expres

Guvernul Orban își propune demararea lucrărilor pe aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres, în perioada 2020 - 2030, precum şi finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare, ce însumează alţi 407,3 km de autostrăzi şi drumuri expres. Aceste obiective sunt cuprinse în Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică, document ce va fi prezentat de Guvern în această seară.
USR

Planul Naţional de Investiţii şi Relansare Economică, intitulat „Reclădim România”, prevede în sectorul transporturilor investiţii de cel puţin 60,5 miliarde de euro.

Sectorul rutier

1. Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare, ce însumează 407,3 km de autostrăzi şi drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro.
– Sibiu – Piteti (Loturile 1, 4, 5), Craiova – Piteşti, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borş), Sebeş – Turda, A0: Inelul de Sud Bucureşti, Varianta de Ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila.

2. Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României şi cu reţelele de transport pan­europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi şi drumuri expres. Perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro.
– Sibiu – Piteşti (Loturile 2, 3), Autostrada Transilvania: Nadăşelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureş – Iaşi – Ungheni, A1: Ploieşti – Comarnic – Braşov, A7: Ploieşti- Suceava – Siret, A0: Inelul de Nord Bucureşti; Bucureşti – Alexandria – Craiova – Lugoj, Buzău/Focşani – Brăila – Galaţi, Măcin -Tulcea – Constanţa; Transregio Gilău – Cluj Nord – Apahida

Sectorul feroviar

Investitiile prevăzite sunt pentru aproximativ 3.000 km de cale ferata, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro.

1. Finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontiera-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulatia trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h.

2. Proiecte noi de modernizare a căii ferate, în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate: Ploieşti -Suceava­ Dărmaneşti, Bucureşti-Craiova-Timişoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Feteşti, Port Constanţa-Palas, Predeal-Braşov, Centura feroviară a Municipiului Bucureşti, Cluj Napoca-Episcopia Bihor.

3. Tren metropolitan Nădăşelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonţida

Metrou

Este prevăzută dezvoltarea noilor magistrale şi extinderea celor existente.

1. Finalizarea lucrărilor la M5, lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensie M2 Pipera – Petricani şi Berceni – Linia de Centura Sud

2. Metrou Cluj Napoca – Magistrala: Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca

Sectorul naval

Sunt prevăzute investitii totale de 4,3 miliarde de euro

1. Modernizarea şi extinderea infrastructurii porturilor maritime şi fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanţa

2. Lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări şi alte investiţii pentru asigurarea navigaţiei pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului

Sectorul aerian

Sunt prevăzute investiţii totale de 2,9 miliarde de euro

1. Extinderea şi construirea de terminale pentru pasageri, cât şi de zone cargo

2. Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară şi rutieră.

 

CITEȘTE ȘI:

CORONAVIRUS. UE îşi deschide graniţele pentru turiştii din 14 ţări „sigure”

Rabla 2020. AFM a aprobat 111 noi dosare de finanţare pentru companii

Pregătiri pentru VO Timișoara Vest, tronsonul care va completa şoseaua de centură a municipiului

Adaugati comentariu