Unul dintre conceptele diferenţiatoare, introduse de LeasePlan de peste 40 de ani, care a rezistat, oferind clienţilor beneficii reale, este Open Calculation. Conceptul Open Calculation se adresează companiilor cu o flotă mai mare de 50 de autovehicule şi oferă transparenţă atât în ceea ce priveşte preţul autovehiculului şi al opţiunilor, inclusiv reducerile, costul defalcat al fiecărui serviciu inclus, cât şi valoarea estimată de piaţă a autovehiculului. Mai mult, clientul are acces prin sistemul de raportare on-line FEXT (Fleet Reporting Next Generation) la costurile efective cu flota, comparativ cu costurile bugetate/contractate.
La sfârşitul contractului, economiile rezultate din serviciile mentenanţă si anvelope, precum şi profitul obţinut din vânzarea autovehiculului sunt transferate către client, în totalitate sau parţial. Procentul de returnare a profitului depinde de tipul de colaborare cu clientul şi, implicit, de procentul flotei administrate de LeasePlan din flota totală a clientului. În cazul în care costurile efective sunt mai mari decât cele bugetate, diferenţa negativă este suportată de LeasePlan.
În concluzie, Open Calculation se bazează pe trei principii: transparenţă, un management proactiv în colaborare cu clientul şi recompensare imediată prin rezultate pozitive. Astfel, produsul Open Calculation/ PartnerPlan este recomandat flotelor mari şi se caracterizează prin cel mai scăzut cost total de utilizare. ComfortPlan este recomandat flotelor mici şi medii, asigurând cele mai mici costuri lunare, iar în cadrul Sale & LeaseBack clientul vinde către LeasePlan flota pe care o deţine şi o închiriază apoi de la LeasePlan, obţinând în acest mod lichidităţi pentru core business.
Returnarea autovehiculului
Durata medie a unui contract LeasePlan este de aproximativ 5 ani. Autovehiculele returnate de către clienţi la încetarea contractelor de leasing operaţional sunt valorificate printr-un canal special, CarNext, brandul sub care LeasePlan comercializează autovehiculele rulate. Vânzarea acestora se face prin platforma online Car Remarketing International, cu acces securizat.
Procesul de returnare nu este unul complicat, însă clienţii trebuie să ţină cont de câteva reguli. În timpul contractului de leasing operaţional exploatarea responsabilă şi corespunzătoare a autovehiculelor este esenţială, altfel pot apărea costuri suplimentare la returnare. Ulterior predării, un expert autorizat va evalua starea generală a autovehiculului, conform ghidului de uzură.
Acest ghid de uzură (disponibil pe site-ul leaseplan.ro) este folosit de companiile de leasing de top din Europa şi se referă la daune acceptate sau inacceptabile, atât ale caroseriei şi altor elemente de exterior, cât şi în ceea ce priveşte tapiţeria, scaunele sau alte componente din interior. După evaluare, LeasePlan va transmite o copie a raportului privind starea generală a autovehiculului.
Clienţii pot contesta raportul de evaluare a stării generale a autovehiculului în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acestuia în format electronic. În cazul în care evaluarea descoperă deteriorări inacceptabile, aşa cum sunt descrise în Ghidul de Uzură (de exemplu zgârieturi multiple sau îndoituri care au început să ruginească ale caroseriei, capitonarea ruptă sau scaunele arse cu ţigara etc.), LeasePlan va factura clientului contravaloarea reparaţiilor conform raportului de evaluare menţionat anterior.
Factura va fi datorată la plată de către utilizator indiferent dacă autovehiculul este efectiv reparat, relocat sau înstrăinat de către LeasePlan.
(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna noiembrie 2013)
Comentați?