LeasePlan România, liderul pe piaţa leasingului operaţional, a reuşit şi în acest an să se menţină pe creştere, deşi provocările legislative au fost unele importante. Externalizarea managementului de flote, serviciul de bază al firmelor de leasing operaţional, a stagnat la nivel de piaţă, deşi calculele şi statisticile LeasePlan arată că, în medie, în timpul unui contract de leasing operaţional, costurile cu flota auto se reduc cu 15-20% datorită externalizării serviciilor de administrare a parcului auto. Bogdan Apahidean, director general LeasePlan, ne-a vorbit despre „armele“ cu care compania a ieşit la atac în acest an dificil pentru leasingul operaţional.
AEx Flote: Care a fost cea mai mare realizare a LeasePlan Romania în acest an?
Bogdan Apahidean: Cred că cea mai mare realizare a LeasePlan în 2013 a fost faptul că am reuşit să trecem peste provocările pieţei, unele foarte mari în acest an, şi să anunţăm permanent creşteri peste media pieţei. Cele mai mari provocări au venit din consumul moderat, care s-a reflectat în vânzări în cădere pe piaţa de autovehicule noi, dar mai ales din modificările legislative care au afectat direct leasingul operaţional, adică modificările taxei de mediu şi ale Codului Fiscal. Cu două luni înainte de finalul anului suntem mulţumiţi că ne putem menţine estimarea de a atinge o flotă de peste 8.000 de unităţi până la sfârşitul lui 2013. O altă mare realizare: ne-am menţinut poziţia de lider de piaţă, dobândită în 2012.
AEx Flote: Ce investiții ați realizat în 2013?
Bogdan Apahidean: În prima jumătate a anului, valoarea investiţiei totale în autovehicule a fost de 12,8 milioane de euro, LeasePlan menţinându-se astfel în graficul estimării făcute la începutul anului potrivit căreia va investi în 2013 aproximativ 20 de milioane euro în achiziţia de noi autovehicule.
AEx Flote: Cum a evoluat portofoliul companiei în 2013?
Bogdan Apahidean: Cifra de afaceri LeasePlan a crescut în primele 9 luni cu aproximativ 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Valoarea portofoliului a înregistrat de asemenea o creştere de 2% comparativ cu primele 9 luni din 2012. În ceea ce priveşte numărul autovehiculelor raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut, acesta a înregistrat o creştere de peste 6 procente, reprezentând aproximativ 500 de unități. Potrivit estimărilor noastre, creşterile se vor menţine până la finalul anului. LeasePlan România are în portofoliu peste 195 de companii, din domenii precum industria energetică, servicii financiare, FMCG, industrie şi nu numai, printre acestea numărându-se: OMV PETROM SA, CEZ România, E.ON Moldova Distribuţie, Ursus Breweries, Coca-Cola HBC România şi Silcotub. În general este vorba de companii mari, multinaţionale, cu flote de zeci sau sute de autovehicule.
AEx Flote: Există o abordare specifică a LeasePlan pentru clienţii din România?
Bogdan Apahidean: Seviciile şi produsele LeasePlan fac parte din portofoliul pe care grupul îl are la nivel internaţional, în ţările în care activează. Este important totuși să adaptăm aceste servicii de bază la piaţa locală şi să oferim managerilor de flote şi companiilor acele lucruri pe care şi le doresc. De aceea, detaliile, beneficiile şi condiţiile fiecărul produs sunt adaptate local, urmărind însă valorile şi calitatea LeasePlan.
AEx Flote: Cum răsplătiți fidelitatea clienților?
Bogdan Apahidean: Cred că cea mai bună metodă prin care putem răsplăti fidelitatea clienţilor este prin a le oferi servicii şi produse de calitate. De aceea, am implementat un sistem complet, în şase paşi, pentru a le oferi clienţilor garanţia că serviciile alese sunt de calitate, printre care se numără selecţia furnizorilor şi monitorizarea acestora, call center proactiv, sistem special de înregistrare a tuturor nemulţumirilor şi monitorizarea timpului de soluţionare, resurse dedicate şi chestionare online privind gradul de satisfacţie.
AEx Flote: Compania mamă, LeasePlan Corporation, a împlinit 50 de ani. Cum s-a materializat această vastă experiență pe piaţa din România?
Bogdan Apahidean: LeasePlan activează în 31 de ţări, cu peste 6.000 de angajaţi. Experienţa Grupului se reflectă pe toate pieţele, iar România nu face excepţie. Primul lucru adoptat de LeasePlan România a fost chiar promisiunea către clienţi – it’s easier to leaseplan – care se traduce în economie de timp, de bani şi uşurinţă în utilizare.
(Articol publicat în revista AutoExpert Flote, luna noiembrie 2013)
Comentați?