Advertisement

catl
Home Piaţa auto Industrie auto Compania chineză CATL devine principalul producător de componente auto la nivel mondial

Compania chineză CATL devine principalul producător de componente auto la nivel mondial

Compania chineză Contemporary Amperex Technology Co – CATL, care fabrică baterii pentru mașini electrice, a devenit principalul producător de componente auto la nivel mondial, potrivit clasamentului realizat de consultanții de la Roland Berger, pe baza informațiilor financiare din 2022.

Cele mai mari 10 companii din Top 100, fiecare cu o cifră de afaceri de peste 25 de miliarde de euro, au realizat aproximativ 40% din vânzările mondiale de componente auto.

În Top 10, s-au plasat 5 producători asiatici (1 din China, 3 din Japonia și 1 din Coreea de Sud), 4 companii din Europa de Vest (1 din Franța și 3 din Germania) și o companie nord-americană (din Canada).

catl

Companiile europene au realizat 33% din vânzări, urmate de companiile americane, chineze și sud-coreene. Companiile chineze se disting printr-o rată de creștere ridicată, în timp ce companiile americane au o marjă semnificativă și un randament financiar ridicat.

Din 2017, s-a înregistrat o creștere puternică a numărului de furnizori de componente auto din China, cu o creștere semnificativă între 2021 și 2022. În 2022, în clasament s-au aflat 16 companii chineze, reprezentând 18% din vânzările realizate de entitățile incluse în Top 100. Intrarea producătorului de baterii CATL în Top 10 pe prima poziție, evidențiază creșterea semnificativă a acestora în clasament. Producătorul chinez și-a triplat veniturile în 2022 față de 2021, valorificând boom-ul vehiculelor electrice prin furnizarea a 37% din numărul bateriile auto vândute la nivel global lume.

„Dacă războiul din Ucraina și creșterea costurilor materiilor prime au contribuit la încetinirea piețelor în ultimii ani, trebuie menționat că producătorii de componte auto au reușit să reziste din nou acestui context nefavorabil. Astfel, în pofida marjelor mai mici, principalii producători francezi sunt cu toții plasați în prima jumătate a clasamentului. Germania își pierde competitivitatea, dar continuă să poziționeze trei dintre producătorii săi în Top 10: Robert Bosch, ZF și Continental. Deși încă puțin cunoscuți în Europa, producătorii asiatici sunt o prezență notabilă. Dintre primii 100 de producători, 16 sunt chinezi, cu CATL pe prima poziție în clasament, în contextul în care, cu patru ani în urmă, erau doar la jumătate ca număr. Doar Japonia este prezentă pe 24 de locuri în clasament, cu Bridgestone pe locul 2”, au precizat reprezentanții Roland Berger.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

T&E: Producătorii de automobile au crescut prețurile modelelor ieftine cu mult peste inflație

Licitaţie pentru construcţia a 3 noduri rutiere pe autostrăzile A1, A2 şi A3

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

draghi
Industrie auto

Raportul Draghi avertizează UE că deciziile sale duc la slăbirea industriei auto

În raportul său despre competitivitatea europeană, fostul președinte al Băncii Centrale Europene...

Toyota
Flotă verdeIndustrie auto

Toyota reduce cu o treime producția de mașini electrice

Pentru a face față încetinirii vânzărilor de mașini electrice din Europa și...

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...