Prețurile
Home Piaţa auto Analize de piață T&E: Producătorii de automobile au crescut prețurile modelelor ieftine cu mult peste inflație

T&E: Producătorii de automobile au crescut prețurile modelelor ieftine cu mult peste inflație

Prețurile modelelor ieftine vândute de cei mai mari cinci producători de automobile din Europa – BMW, Mercedes, Stellantis, Renault și Volkswagen, au crescut cu până la 41% începând din 2019, aproape dublu față de inflația medie cumulată din UE, de 21%, arată o analiză realizată de organizația neguvernamentală de mediu Transport & Environment (T&E).

Potrivit documentului, prețul modelelor mici, accesibile, Peugeot 208, Seat Ibiza și Renault Twingo, care se vindeau anterior cu 10.300-15.500 de euro au crescut cu aproape 6.000 euro. Modelele Mercedes de clasă mică, A și B, au crescut ca preț cu peste 10.000 de euro. Creșterea cu 7% la modelele BMW Seria 1 și 2 a fost mai limitată doar datorită unei reduceri drastice a prețurilor din luna mai 2023.

Prețurile

În acest context, T&E susține că, în loc să se limiteze la acoperirea costurilor legate de inflația ridicată și de războiul din Ucraina, producătorii de mașini au folosit oportunitatea unei piețe inflaționiste pentru a-și spori substanțial propriile profituri, făcând în același timp mașinile mai puțin accesibile pentru consumatori. Organizația de mediu citează un raport J.P. Morgan, în care se arată că doar jumătate din creșterea prețurilor vehiculelor noi se datorează costurilor mai mari ale inputurilor, cum ar fi materiile prime.

În condițiile în care cei mai mari cinci producători de automobile din Europa și-au dublat profiturile, de la 28 de miliarde de euro în 2019 la 64 de miliarde de euro în 2022, T&E consideră că cel puțin o parte din creșterea prețurilor a contribuit direct la câștigurile record ale acestora. Și drept urmare, și-au putut permite să plătească acționarilor dividende record în acest an, de 27 de miliarde de euro.

Organizația neguvernamentală arată că profiturile mari au fost obținute exact în perioada în care producătorii de automobile s-au luptat să deraieze noile măsuri antipoluare – standardul Euro 7 – a cărui implementare costă 200 de euro per mașină, susținând că este prea scump atât pentru ei, cât și pentru consumatori și, în consecință, va avea ca rezultat creșteri inaccesibile ale prețurilor.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Licitaţie pentru construcţia a 3 noduri rutiere pe autostrăzile A1, A2 şi A3

RAR introduce sistemul de programări pentru anumite operațiuni

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Înmatriculările noi de vehicule rutiere
Analize de piață

INS: Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor s-au majorat cu 4,5%

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 4,5%...

hibridele
Analize de piață

Europenii preferă hibridele pe măsură ce vânzările de vehicule electrice pierd din avânt

Hibridele (HEV) au captat atenția europenilor în primele trei luni ale anului...

China
Analize de piață

UE ar trebui să impună de tarife de până la 50% pentru a împiedica importul vehiculelor electrice din China. Raport

Pe măsură ce ancheta antisubvenție împotriva producătorilor chinezi de vehicule electrice (EV)...

puncte de încărcare
Analize de piațăFlotă verde

ACEA: UE are nevoie de 8 ori mai multe puncte de încărcare pe an până în 2030

Un nou raport al Asociației Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) dezvăluie un...