Deși ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, consideră că vehiculele cu motoare alimentate cu carburanti fosili (benzina și motorină) nu ar mai trebui să circule pe soselele din Germania dincolo de anul 2035, el ia in calcul, ulterior, combustibilii sintetici.
Potrivit ministrului german al Transporturilor, Andreas Scheuer, mașinile cu motoare cu ardere internă vor putea circula după anul 2035 doar dacă sunt alimentate cu combustibilii sintetici.
Clasicul motor cu ardere, care este alimentat cu combustibili fosili precum benzina și motorina, ar trebui să dispară în următorii 15 ani, a declarat Scheurer, într-un interviu acordat publicatiei „Welt am Sonntag”.
„Obiectivul nostru este să fie eliminați treptat combustibilii fosili până în 2035. Dar acesta nu este sfârșitul motorului cu combustie. Pentru a folosi tehnologia motoarelor cu ardere, care este foarte dezvoltată în Germania, în viitor, combustibilii sintetici trebuie scoși din eprubetă și produși în masă”, a spus Andreas Scheuer.
Potrivit ministrului, este nevoie de reglementări pentru a le face competitive.
„Trebuie să rămânem deschiși la tehnologie și, în același timp, să impunem cerințe stricte de protecție a mediului, astfel încât să existe stimulente, în următorii 15 ani, pentru a dezvolta combustibili competitivi și curați pentru motoarele cu combustie”, a conchis ministrul german al Transporturilor.
Primele critici de la Greenpeace privind combustibilii sintetici
Expertul în trafic din cadrul Greenpeace, Benjamin Stephan, a catalogat ideea ministrului Andreas Scheurer despre „un viitor curat pentru motorul cu ardere internă” drept „extrem de periculoasă”, atât pentru protecția mediului, cât și pentru industria auto.
În opinia sa, producția de combustibili sintetici necesită o cantitate mare de energie electrică. Reprezentantul Greenpeace mai arată că o mașină electrică cu baterie poate circula de cel puțin 5 ori mai departe cu aceeași cantitate de electricitate comparativ cu un motor cu combustie pe bază de combustibili sintetici. Astfel, aceștia devin mult prea scumpi pentru ca mașinile să fie utilizate pe termen lung.
”Motorul cu ardere internă nu are viitor, indiferent de combustibilul utilizat”, a precizat Benjamin Stephan, solicitând Guvernului de la Berlin să stabileasca un termen pentru renunțarea la toate motoarele cu ardere internă.
Numeroase alte țări, cum ar fi Japonia, Marea Britanie, Franța, Spania sau Canada, au stabilit deja termen de eliminare a mașinilor cu motorizări clasice, cuprinse între 2030 și 2040.
Împotriva înăspririi reglementărilor Euro 7
Ministrul Andreas Scheuer s-a pronunțat, totodată, și împotriva unei înăspriri, pe termen scurt, a reglementărilor privind emisiile poluate în cadrul standardului Euro 7.
„Ministerul Transporturilor va adopta o poziție foarte negativă în dezbaterea privind Euro 7”, a anunțat el. „Ar trebui să ne concentrăm asupra reglementărilor existente privind emisiile și să nu avem o dezbatere cu
privire la cerințe chiar mai stricte. Valorile limită ar trebui să rămână fezabile din punct de vedere tehnic”, a subliniat acesta.
Comisia Europeană intenționează să propună noi ținte ambițioase privind emisiile poluante în viitorul standard Euro 7 pentru mașini și utilitare ușoare la sfârșitul anului 2021. Acestea ar trebui să intre în vigoare în 2025.
Vicepreședintele Comisiei Europene, Frans Timmermans, a declarat recent că este conștient că există „multă rezistență în industria auto” în ceea ce privește noul standard planificat. Potrivit acestuia, în trecut industria auto spunea că noile specificații pentru nivelurile limită sunt imposibil de pus în practică. „Și totuși, chiar anul trecut, am văzut că industria auto a reușit până la urmă”, a afirmat Timmermans.
CITEȘTE ȘI:
Ultima zi pentru trimiterea cererilor de amânare a plății ratelor. Ce probleme au consumatorii
Oraşul Bragadiru (Ilfov) intră în carantină pentru 14 zile
Grupul Volkswagen a fost reintegrat oficial în Pactul Global al Națiunilor Unite
Comentați?