Licitația restrânsă cu precalificare pentru proiectarea și execuția Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,4 km), parte din Autostrada Sibiu – Pitești, a fost lansată miercuri, a anunțat CNAIR.
Valoarea contractului estimată este de 5,3 mld. lei fără TVA, acesta urmaând să fie finanțat din fonduri europene nerambursabile.
Perioada de proiectare are o durată de 12 luni, iar cea de execuție, de 45 de luni.
Potrivit CNAIR, data limită de depunere a candidaturilor este 10 noiembrie 2020.
Această secțiune conține următoarele lucrări:
- 95 de poduri și pasaje
- Tunel cu două galerii independente în lungime de 1,7 km/ galerie
- Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
- Ecoduct în zona localității Călinești
Potrivit Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice, în cadrul procedurii de licitație restrânsă, orice operator economic are dreptul de a depune o solicitare de participare în urma publicării unui anunț de participare, urmând ca numai candidații care îndeplinesc criteriile de calificare și selecție stabilite de autoritatea contractantă să aibă dreptul de a depune oferta în etapa ulterioară.
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 loturi, va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean.
Cele 5 secţiuni de pe Autostrada Sibiu – Pitești
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în 5 loturi și va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului IV Paneuropean.
Șoseaua de mare viteză, care va traversa judeţele Sibiu, Vâlcea şi Argeş, va avea 71 de poduri, 58 de viaducte, 10 pasaje, 9 tuneluri si 8 noduri rutiere.
De-a lungul întregii Autostrăzi Sibiu – Pitești se vor monta garduri inalte de 3 metri, care sa nu permita accesul pe carosabil al animalelor mari, cum ar fi ursii.
– Secţiunea 1 Sibiu – Boiţa (14,15 km)
Prima secţiune din Autostrada Sibiu – Pitești a fost împărţită, iniţial, în 2 loturi:
- Lot 1 (13,7 km). CNAIR a semnat la finalul lunii martie 2020 ordinul de începere a lucrărilor. Contractul de proiectare şi execuţie pentru acest lot, cu o valoare de 612,64 milioane de lei, fără TVA, a fost încheiat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR şi compania Porr Construct. Potrivit prevederilor contractului, a fost stabilită o perioadă de 12 luni pentru proiectare, 36 de luni ca perioadă de execuţie a lucrărilor şi 120 de luni perioadă de garanţie. Potrivit ministrului Transporturilor, în prezent progresul fizic este de peste 20%.
- Lot 2 (980 m). Despre Lotul 2, se ştie doar că studiile sunt incomplete, iar CNAIR a hotărât construcţia sa împreună cu cea secţiunii 2.
– Secţiunea 2 Boița – Cornetu (30,35 km) şi Secţiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,4 km)
Cele două secţini sunt cele mai dificile din întregul proiect, din cauza complexităţii lucrărilor.
Aceste sectoare traverseaza Valea Oltului, Valea Baiasului si Valea Topologului, reprezentand zona cea mai dificila din punct de vedere geologic din autostrada.
– Secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş (9,86 km)
În data de 29 august 2019, a avut loc depunerea celor 10 oferte pentru atribuirea contractului, valoarea acestuia fiind de 2 mld. de lei fără TVA. Durata este de 60 luni din care 16 luni perioada de proiectare şi 44 luni perioada de execuţie.
Pe traseul Secţiunii 4 se va construi Tunelul Momâia (1,35 km), care implică alte lucrări tehnice complexe.
Din august 2019 şi până acum, CNAIR nu a mai reuşit să evaluze ofertele şi să desemneze un câştigător al licitaţiei.
– Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti (30,35 km)
CNAIR a semnat la începutul lunii mai 2020 contractul de proiectare şi execuţie cu Astaldi (Italia).
Valoarea contractului este de 1,7 miliarde de lei (fără TVA), finanţarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.
În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60 luni, respectiv 12 luni perioada de proiectare și 48 de luni pentru execuţia lucrărilor.
Perioada de garanţie a lucrărilor ofertată de Astaldi este de 120 de luni (10 ani).
Traseul acestei secţiuni începe în zona localităţii Curtea de Arges si contiuă paralel cu râul Argeş până la actuala centură a Municipiului Piteşti.
Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26 m lăţime.
Principalele lucrări de artă constau în construcţia a 12 poduri, 1 viaduct, 6 pasaje, 3 noduri rutiere, 1 spaţiu de Servicii, 1 Centru de Întreţinere şi Coordonare, 1 parcare de scurtă durată.
CITEȘTE ȘI:
Cine a câștigat licitația pentru Drumul Expres Brăila – Galați
Ludovic Orban: Galați și Brăila vor fi conectate la traseele rutiere europene
Poșta Română deschide o nouă rută poștală rutieră: București – Milano
Comentați?