Cine domină piaţa smartphone-urilor. Cea mai bună evoluţie, Xiaomi

Pe fondul pandemiei Covid-19, vânzările marilor producătorii de smartphone-uri au înregistrat scăderi importante, cu excepţia Xiaomi. Ierarhia din trimestrul I nu s-a modificat. Producătorii din China continuă să domine Top 5.
aplicații

Samsung şi Huawei, rămân cei mai importanţi producători de smartphone-uri şi în primul trimestru din 2020, însă au înregistrat şi cele mai mari scăderi. Vânzările Samsung au scăzut cu 22,7%, până la 55,3 milioane, iar cele ale Huawei, cu 27,3%, până la 42,5 milioane de unităţi. În plus faţă de Samsung, Huawei s-a mai confruntat şi cu embargoul tehnologic impus de Statele Unite. Astfel, Samsung are acum o cotă de piaţă de 18,5%,faţă de 19,1% în T1 2019, iar Huawei, de 14,2%, faţă de 15,6% în perioada similară a anului trecut.

Apple, care ocupă locul 3 în clasament, a scăzut cu 8,2% după ce a livrat 40,9 milioane de unităţi în primul trimestru al acestui an, comparativ cu cele 44,5 milioane din T1 2019. Datele transmise de Gartner arată că, din punctul de vedere al cotei de piaţă, Apple s-a apropiat foarte mult de Huawei. Compania americană deţine acum 13,7% din piaţă, faţă de 11.9% în T1 2019.

Singurul producător care a reuşit să crească în această perioadă a fost Xiaomi, care a înregistrat vânzări mai mari cu 1,4% faţă de anul anterior, până la 27,8 milioane de unităţi. Plasat pe locul 4 în topul producătorilor la nivel mondial, Xiaomi s-a concentrat mult pe vânzările online în ultima vreme, ceea ce a ajutat în contextul pandemiei. Cota de piaţă a Xiaomi a urcat de la 7,9% în T1 2019, la 9,3% în primul trimestru din acest an.

Oppo, al cincilea cel mai mare producător de smartphone-uri, a pierdut faţă de anul trecut 19,1%, vânzările de smartphon-uri din primul trimestru diminuându-se până la 23,9 milioane de unităţi. Cota de piaţă a producătorului chinez este de 8%, faţă de 7,9%, anul trecut.

În total, producătorii din Top 5 au avut în T1 2020 o cotă de piaţă de 63,7%, în urcare cu 2 puncte procentuale faţă de perioada similară a anului trecut.

 

CITEȘTE ȘI:

Flote în leasing operaţional. Costuri, trenduri, noi produse

Cum vor fi cheltuiţi aproape 3 mld. euro pentru modernizarea Romexpo

Mercedes-Benz clasic electric: cât costă transformarea

 

Adaugati comentariu