Cererile de finanţare a „Infrastructurii de alimentare verde” pot fi depuse din 15 septembrie

Primăriile, instituţiile publice şi agenţii economici pot dezvolta în perioada următoare proiecte de infrastructură de alimentare a autovehiculelor electrice şi hibrid după regulile descrise în Ghidul Programului, publicat la începutul lunii august.



maşini electrice

Acestea vor putea fi depuse pentru finanţare în perioada 15 septembrie – 15 octombrie 2016, la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu.

Programul „Infrastructură de alimentare verde”, care pune bazele viitoarei reţele naţionale de puncte de alimentare pentru autovehiculele electrice din România, a fost conceput ca unul multianual, cu o ţintă indicativă de 6.000 de puncte de alimentare instalate în reţea, până în anul 2020.

Acesta este finanţat prin AFM şi beneficiază, pentru anul 2016, de suma de 70 milioane lei, sumă care va acoperi instalarea a circa 420 de staţii de încărcare cu putere normală şi alte 420 de staţii de încărcare rapidă.

cristiana-pasca-palmer-ministrul-mediului-floteautoAm creat un întreg pachet care să răspundă ţelului european privind promovarea transporturilor cu ZERO emisii. Programele ”Rabla PLUS” şi ”Infrastructură de alimentare verde” au forţa de a rupe barierele care au ţinut pe loc dezvoltarea transportului urban verde în România şi de a face tranziţia tot mai mult în viitor de la carburant la curentul electric. Vrem ca pe măsură ce punctele de încărcare vor fi finalizate să le actualizăm într-o hartă on-line pe care orice şofer să o poată consulta înainte de a pleca spre orice destinaţie”, a explicat Cristiana Paşca Palmer, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor.

Programul „Infrastructură de alimentare verde” este destinat persoanelor juridice, respectiv: primăriilor din localităţi cu mai mult de 50.000 de locuitori, instituţiilor publice şi agenţilor economici din astfel de oraşe dar şi agenţilor economici ale căror sedii sociale sau puncte de lucru au acces direct la autostrăzi, drumuri europene şi drumuri naţionale.

Fiecare dintre aceşti beneficiari poate aplica la AFM pentru instalarea de puncte de încărcare şi poate beneficia de finanţarea a 80% din costurile unui astfel de proiect.

Suma maximă pe care o poate solicita o primărie, instituţie publică sau un agent economic este de 900.000 de lei – aproximativ 200.000 de euro.

„Suntem convinşi că imediat ce reţeaua va fi activă şi va permite traversarea României de la un capăt la altul, cu o maşină 100% electrică, cu costuri de sub 50 de lei, acest mod de transport va deveni o opţiune importantă pentru mult mai mulţi români. Ne dorim ca primăriile să joace un rol important în acest Program, să aplice şi să
contribuie la tranziţia către oraşe inteligente”, a adăugat ministrul Cristiana Paşca Palmer.

Programul permite instalarea atât a punctelor de încărcare cu putere normală, egală cu 22 kw curent alternativ cât şi a celor cu putere înaltă, mai mare de 22 kw curent continuu. Pentru o priză cu încărcare normală (de circa 4 ore) AFM a stabilit în concordanţă cu nivelul pieţei o sumă maximă decontabilă de 2.500 de euro, iar pentru una cu încărcare rapidă (sub 1 oră) o sumă de 35.000 de euro. După un calcul simplu, orice primărie, instituţie publică sau agent economic poate instala din suma maximă alocată (aproximativ 200.000 de euro) 4 prize de încărcare rapidă şi alte 24 cu încărcare normală.

Locaţiile care pot fi dotate cu chargere rapide sau normale conform viziunii Programului sunt: parcările publice, parcări destinate sau care deservesc punctele de interes public (baze sportive, săli de spectacole, instituţii publice, centre comerciale, unităţi hoteliere, gări, aeroporturi, benzinării), parcări cu acces direct la autostrăzi, drumuri naţionale sau europene.

Cei care vor aplica în cadrul sesiunii de finanţare trebuie să prevadă în proiectul cu care aplică locuri de parcare corespondente numărului de puncte de încărcare care trebuie marcate distinct şi semnalizate cu panouri de informare.

 

 

Adaugati comentariu