Advertisement

Podului peste Tisa
Home Infrastructură Cerere de fonduri europene pentru construcția Podului peste Tisa

Cerere de fonduri europene pentru construcția Podului peste Tisa

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că a depus cererea de finanțare din fonduri europene nerambursabile pentru construcția Podului peste Tisa în zona Teplița din Sighetu Marmației.

Potrivit CNAIR, proiectul prevede construcția propriu-zisă a podului, a unui drum nou în lungime de 1,2 km, a 5 poduri de desecare, a unei intersecții tip girație și a unui punct de trecerea a frontiere cu locuri de parcare.

Valoarea totală a proiectului este de 154,2 milioane de lei, din care 85% este contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 110,4 milioane de lei, 15%, contribuția națională – 19,5 milioane de lei, restul de 24,3 milioane de lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Banii vor fi alocați prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific OS 2.2 Apel de proiecte pentru Dezvoltarea infrastructurii rutiere – proiecte noi de investiții, Operațiunea – Creșterea accesibilității zonelor cu o conectivitate redusăa la infrastructura rutieră a TEN-T.

Durata proiectului este estimată la 25 luni.

Realizarea Podului peste Tisa va duce la scurtarea legăturilor rutiere cu Rusia, Țările Baltice, Polonia, Ungaria și Slovacia şi va îmbunatăţii accesibilitatea regiunii și mobilității populatiei, bunurilor și serviciilor, prin fluidizarea traficului şi decongestionarea acestuia in zonele tranzitate. Totodată, va creşte mobilității populației și a bunurilor prin reducerea timpului de călătorie ca urmare a sporirii vitezei de parcurs și, implicit, a timpului afectat transportului de mărfuri și călători.

Construcţia podului va permite şi reducerea costurilor de transport, estimându-se că șoferii vor economisi timp și energie și își vor reduce cheltuielile cu combustibilul și întreținerea autovehiculelor. Nu în ultimul rând, realizarea proiectului va duce şi la creșterea gradului de siguranță al traficului, prin fluidizarea acestuia.

 

CITEȘTE ȘI:

Programul de guvernare. Cât vor crește salariul minim, pensiile și alocațiile pentru copii

Modificarea Codului Rutier. Prag intermediar de 70 km/h pentru sancționarea depășirilor de viteză

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Sânmartin
Infrastructură

1 mld. de lei pentru reabilitarea a 42 km din Autostrada București – Pitești. Lucrările vor dura 48 de luni

Guvernul a aprobat, joi, proiectul de reabilitare şi aducere la o stare...

Focșani - Brăila
Infrastructură

Realizarea Drumului Expres Focșani – Brăila va costa 5,5 miliarde de lei

Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR a avizat indicatorii necesari construcției Drumului...

Timişoara Vest
Infrastructură

Cinci oferte pentru construcția Variantei Ocolitoare Timişoara Vest

Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea şi executarea lucrărilor de construire...

Cristian - Ghimbav
Infrastructură

Cât va costa sectorul Cristian – Ghimbav, parte din Autostrada București – Brașov

Guvernul a aprobat, marți, indicatorii tehnico – economici pentru sectorul Cristian –...