Centura Iaşi. În 12 ani, doar 14 km din 30

Varianta de ocolire a municipiului Iaşi este unul din proiectele de infrastructură rutieră unde întârzierile sunt numărate în ani. Construcţia a început în 2007, dar se pare că va mai dura cel puţin trei ani.



centura

Teoretic, Şoseaua de Centură va avea o lungime de 30 de km, costul investiţiei fiind de aproximativ 30 de milioane de euro.

Primii 14 km au fost deschişi circulaţiei în 2012, iar abia în iunie 2019 a fost lansată licitaţia pentru alţi 7 km, pe traseul cuprins între km 19+690 (Selgros) – km 26+460 (DN28). Tronsonul este destinat scoaterii traficului greu din municipiu.

În toamna anului trecut, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ion Iordăchescu, le spunea parlamentarilor că semnarea contractului de realizare a lucrărilor pe cei 7 km se va face până la sfârşitul lui 2018, urmând ca apoi să fie emis ordinul de începere pentru proiectare şi execuţie.

Firesc, nu a fost să fie, iar procedurile au fost amânate cu mai bine de 6 luni.

Acum CNAIR a anunţat că a postat în sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP) anunţul de participare pentru procedura de atribuire licitaţie deschisă, având ca obiect Proiectare şi Execuţie ”Varianta de Ocolire a Municipiului Iaşi – Etapa I – Varianta Sud” Obiect 3 – Varianta trafic greu, Sector km 19+690 (Selgros) – km 26+460 (DN28)”.

Valoarea estimată a contractului este de 126.883.000 lei fără TVA, iar proiectul va fi finanţat de la Bugetul de Stat.

Durata contractului este de 30 luni, din care 6 luni perioada de proiectare (include Proiectul pentru Autorizatia de construire) şi 24 luni perioada de execuţie lucrărilor.

Data limită de depunere a ofertelor este 19 august 2019.

Reprezentanţii CNAIR declară acum că Centura Iaşi este un proiect esenţial pentru localitate, dar până acum au dovedit clar că nu le-a păsat de realizarea lui.

„Municipiul Iaşi se constituie într-un nod rutier major al reţelei rutiere naţionale şi pentru a satisface cerintele desfăşurării traficului rutier în condiţii de siguranţă şi confort este necesar ca traficul de tranzit să fie scos din zona urbană a oraşului, în special pe relaţia vest – sud-est, respectiv relaţia de trafic DN24 – DN28. De asemenea, realizarea unor legături de ocolire a oraşului conduce la îmbunătăţirea condiţiilor de mediu din zona arterelor urbane pe care se desfăşoară traficul de tranzit, prin reducerea noxelor, a zgomotului şi o durată de exploatare mai mare a arterelor existente”, arată reprezentanţii CNAIR.

Dacă lucrurile au intrat pe drumul cel drept, acest sector ar putea fi construit până în prima jumătate a anului 2022.

Pentru ultimul sector, în lungime de aproape 9 km, nu există, din păcate, niciun fel de finanţare. Însă dacă se găsesc bani, licitaţia este lansată, nu sunt contestaţii şi se semnează contractul, până la finalul lui 2022 ar putea fi executat şi acest tronson.

 

CITEŞTE ŞI:

Cum știu dacă mașina folosită pe care vreau să o cumpăr este în regulă? Cum verificăm istoricul ei?

Adaugati comentariu