Cel mai performant motor electric din lume este montat pe hibridul McLaren Speedtail. Dezvoltă cea mai mare putere specifică printre motoarele electrice de stradă: 8,3 kW/kg!
McLaren Speedtail este unul dintre cele mai carismatice modele hyper-sport din peisajul actual. La prima vedere, o mare parte a exotismului se datorează designului aerodinamic, cu spatele alungit, care îi asigură stabilitate la viteze ridicate.
Iată cel mai performant motor pe benzină din lume!
De fapt, la fel de important este și sistemul unic de propulsie, care îi asigură o viteză maximă de 402 km/h și o accelerație 0-300 km/h în 12,8 secunde. Este un sistem hibrid, alcătuit dintr-un motor V8 de 4 litri împreună cu cel mai performant motor electric și cea mai avansată baterie din lume. Doar motorul pe benzină dezvoltă 747 CP, diferența până la cei 1.050 CP este suplinită de motorul electric.
Ce are atât de special? Păi, în primul rând, este foarte ușor pentru puterea pe care o produce. De fapt, este motorul electric cu cea mai mare putere specifică din lume, 8,3 kW/kg, adică dublul puterii dezvoltate de un motor de autoturism sport. A fost inspirat din motoarele de Formula E și dezvoltat de inginerii diviziei McLaren Applied, departament care se ocupă de telemetrie, electrificare și control și care a realizat dispozitivele de control și gestionare a puterii furnizate de baterii, pentru a suplini performanțele motorului fără a le aplica acestora curenți mari de descărcare.
Acesta este cel mai puternic diesel din lume!
Apropo de baterii, acestea sunt formate… dintr-o singură celulă de formă cilindrică! Pachetul are capacitatea incredibilă de 1,647 kWh (conform datelor producătorului), reușind să ”înghesuie” 5,2 kWh/kg, adică de patru ori mai mult decât bateria lui McLaren P1!
Un calcul simplu ne indică o greutate a bateriei de 317 g, însă, deși cifrele au fost comunicate oficial, greutatea pare atât de mică, încât recomandăm ”consumarea” lor cu precauție. Bateria se încarcă atât de la decelerări, cât și wireless, pentru că McLaren a plasat un sistem de încărcare fără cablu sub zona frontală a lui Speedtail. Nu e de mirare că nebunia asta costă aproape 2 milioane de euro!
via McLaren
Comentați?