Cel mai puternic off-roader V12: 900 CP pentru Brabus G V12 900

Poți să-ți cumperi un Mercedes-Benz G-Klasse, caz în care vei aștepta relaxat sfârșitull lumii: vei fi printre ultimii care supraviețuiesc. Sau poți să-ți cumperi un Mercedes-AMG G-Klasse, pentru a întârzia deznodământul. Însă dacă vrei să fii cu adevărat unul dintre ultimii 10 fericiți, nu căuta în altă parte: cu cel mai puternic off-roader V12, Brabus G V12 900, poți ajunge unde nici armaghedonul nu te caută!
Cel mai puternic off-roader V12: 900 CP pentru Brabus G V12 900 floteauto

Cu toții căutăm rețeta fericirii și, la drept vorbind, de cele mai multe ori, ingredientul principal e gratuit. Poți s-o găsești într-un colț din natură, într-un pahar de vin, într-un zâmbet. Dar nu mulți dintre noi se mulțumesc cu simplitatea. Unii căutăm alte senzații. Fix acelora li se adresează Brabus G V12, cel mai puternic off-roader cu 12 cilindri din lume.

Cel mai puternic off-roader V12: 900 CP pentru Brabus G V12 900 floteauto

Nu știu ce off-road mai poți să faci după ce tunerul german l-a înzestrat cu jante pe 24 de inci Platinum Edition Z, încălțate cu anvelope 295/30 pe față și 355/25 pe spate și i-a coborât garda la sol, dar probabil că niciunul dintre cei 10 proprietari n-o să-l chinuie prin șleauri și coclauri.

Cel mai puternic off-roader V12: 900 CP pentru Brabus G V12 900 floteauto

Citește aici testul cu G 500!

Știu, însă, că pe șosea, Brabus G V12 900 poate să pună probleme inclusiv coupe-urilor super-sportive pursânge. Nemții au luat propulsorul V12 de pe S 600 L și, înainte să-l instaleze în compartimentul motor al lui G-Klasse, l-au modificat fundamental. Au montat un vilbrochen cu brațe mai lungi, mărind cursa pistoanelor, apoi au re-alezat blocul motor, montând cilindri cu alezaj mărit, au dotat mecanismul motor cu pistoane forjate și cu biele tăiate cu jet de apă, fără tratamente ulterioare. Astfel, capacitatea cilindrică a crescut de la 6.0 la 6.3 litri.

Cel mai puternic off-roader V12: 900 CP pentru Brabus G V12 900 floteauto

Cel mai performant motor electric din lume: 11,3 CP/kg!

Apoi au înlocuit perechea de turbo-compresoare stock cu două turbo-compresoare mai mari, diametrul admisiilor de aer a fost mărit, iar galeriile de evacuare au fost, de asemenea, reproiectate, pentru a crește presiunea interioară și a învârti noile turbine la capacitatea maximă. După turbine, traseul evacuării se continuă cu țevi de eșapament cu diametru de 80 mm și cu catalizatoare modificate, pentru ca gazele să curgă ușor, iar spre tobele finale au fost instalate flapsuri active controlate electronic, care modulează sunetul evacuării în funcție de modul de rulare ales de șofer. Cele patru țevi negre ale evacuării ies în lateral, într-o declarație de o agresivitate tipică lui G-Klasse.

Cel mai puternic off-roader V12: 900 CP pentru Brabus G V12 900 floteauto

Cu noile piese montate, a sosit momentul optimizării electronicii. O nouă hartă pentru injecție și aprindere a fost scrisă, controllere de presiune în turbo au fost reglate pentru valori mai mari și astfel cei 530 CP au devenit… 900 CP, atinși la – atenție – numai 5.500 rpm!

Cât despre cuplul maxim, acesta atinge monumentala valoare de 1.500 Nm la 4.200 rpm! Pentru a nu stresa transmisia 9G-Tronic, valoarea maximă a cuplului a fost limitată la 1.200 Nm. Cum e să modifici un motor atât de mult, ca apoi să fii nevoit s-l ”detunezi” electronic? Nebunie curată…

Cel mai puternic off-roader V12: 900 CP pentru Brabus G V12 900 floteauto

Cât despre rezultatul final, accelerația 0-100 km/h durează 3,8 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 280 km/h. Asta dacă nu-ți zboară parbrizul în față înainte s-o atingi. Vitezometrul de pe bord a fost modificat să afișeze 300 km/h, dar cel de pe plafon, pentru pasagerii din spate, afișează maximum 240 km/h, pesemne ca să nu se panicheze soacra.

Numai 10 exemplare au fost construite, de unde și numele complet pentru cel mai puternic off-roader V12: BRABUS G V12 900 „ONE OF TEN”. Cât despre preț, numai 600.000 de euro a costat fiecare exemplar al seriei speciale.

 

Adaugati comentariu