Advertisement

Cel mai puternic diesel din lume (1)
Home Piaţa auto Industrie auto Cel mai puternic diesel din lume produce 109.000 CP!

Cel mai puternic diesel din lume produce 109.000 CP!

În cazul în care te-ai întrebat vreodată care este cel mai puternic diesel din lume, am căutat noi răspunsul. Este un motor de navă care dezvoltă 109.000 CP! Iată și celelalte cifre pe care le ascunde.Ca să nu mai menținem suspansul, cel mai puternic diesel din lume este Wärtsilä RT-flex96C. Știu, celor mai mulți dintre noi nu le spune nimic numele lui, așa că intru în detalii.

Emma Maersk

În primul rând nu este doar cel mai puternic, ci și cel mai mare diesel, și a rămas așa încă din 1 septembrie 2006, când a intrat în serviciu. Și – ca să înțelegeți că nu vorbim despre un dinozaur – încă mai este produs! Motorul, dezvoltat de compania finlandeză Wärtsilä Corporation, are 14 cilindri și a fost dezvoltat într-o eră în care propulsoarele navale cu 12 cilindri erau crema.

Cel mai puternic diesel din lume (1)

Are viitor motorul diesel?

Motorul a fost produs inițial pentru nava daneză Emma Mærsk, un cargo destinat transportului de containere capabil să transporte 55.396 tone. Dacă la sarcina utilă adăugăm și masa navei și a însuși motorului, avem imaginea greutății totale pe care trebuie s-o împingă cel mai puternic diesel din lume: 170.794 tone!

Cel mai puternic diesel din lume (1)

Bun: acum vine partea grea. Ce capacitate cilindrică are motorul? Păi 1.800 de litri, adică… un milion opt sute de mii de centimetri cubi! Și cât consumă? 250 de tone de combustibil pe zi, dacă vasul este complet încărcat. Adică la fiecare ciclu injectează 160 g de combustibil. Și încă un ”amănunt”: motorul funcționează în doi timpi, nu în patru.

Cel mai puternic diesel din lume (1)

BMW X6 M50d sau Audi SQ7 TDI?

Propulsorul are un gabarit fabulos: 13,5 m înălțime și 26,59 m lungime și cântărește 2.300 de tone. Numai arborele cotit cântărește 300 de tone, în timp ce, pentru a rezista forței colosale a exploziei, fiecare piston are o înălțime de 6 m și o greutate de 5,5 t. Este un motor lent (limitele de turație între care funcționează sunt 22-120 rpm) și are maximum de eficiență la 85% din turația maximă.

 

Sigur, fie suntem șoferi și ne întrebăm ”cu ce viteză maximă înaintează Emma Mærsk”, fie suntem pseudo-piloți și vrem să știm ”cât bagă la oră”. Ei bine, indiferent ce-am fi, răspunsul este 31 de noduri, adică 58 km/h! În total, 111 unități din cel mai puternic diesel din lume vor fi construite, până acum fiind deja asamblate aproape 30.

 

via wartsila, wikipedia

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

draghi
Industrie auto

Raportul Draghi avertizează UE că deciziile sale duc la slăbirea industriei auto

În raportul său despre competitivitatea europeană, fostul președinte al Băncii Centrale Europene...

Toyota
Flotă verdeIndustrie auto

Toyota reduce cu o treime producția de mașini electrice

Pentru a face față încetinirii vânzărilor de mașini electrice din Europa și...

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...