Producătorul japonez de anvelope, Bridgestone, a anunțat „luarea în considerare a încetării totale a activității” la uzina din Bethune, situată în nordul Franței, în care lucrează 863 de angajați. Guvernul de la Paris și autoritățile locale au reacționat vehement.
Grupul susține că este „pe deplin conștient de consecințele sociale ale unui astfel de proiect” și ”se angajează să pună în aplicare toate măsurile necesare pentru a defini un plan de sprijin adaptat fiecărui angajat”, precum pensionare anticipată, oportunități de recalificare internă în cadrul altor activități ale Bridgestone France (comerciale și de distribuție) și sprijin pentru recalificare externă. Conducerea promite, de asemenea, că ”va căuta în mod activ un cumpărător pentru fabrică”.
„Singura opțiune”
Pentru Laurent Dartoux, șeful Bridgestone Europe, „această decizie nu reprezintă un indicator al angajamentului salariaților și nici al multor ani de muncă a acestora pentru a oferi clienților produse de înaltă calitate. Este consecința directă a unei schimbări de piață cu care Bridgestone trebuie să se confrunte”.
Potrivit companiei, închiderea uzinei de la Bethune este „singura opțiune care ar permite menținerea competitivității operațiunilor Bridgestone în Europa”. La fel ca și producătorul francez de anvelope, Michelin, grupul japonez este afectat de concurența mărcilor chineze low-cost, a căror cotă de piață a crescut de la 6% la 18% între 2000 și 2018.
Această situație plasează piața într-o situație de supraproducție cronică și reduce prețurile pe segmentele de anvelope cu diametrul mai mic de 18 inci, tipul de anvelope produs la Béthune.
De altfel, această criză de supraproducție a produs daune considerabile ocupării forței de muncă din domeniu, în Europa: Michelin a anunțat anul trecut închiderea fabricii din La-Roche-sur-Yon, iar producătorul german continental intenționează să ia aceeași decizie cu uzina din Aix-la-Chapelle, care are aproximativ 1.800 de angajați.
„Cea mai puțin eficientă fabrică din Europa”
În acest context ultra-competitiv, fabrica din nordul Franței este „cea mai puțin eficientă dintre toate fabricile europene ale Bridgestone”, menționează grupul japonez. Măsurile luate pentru îndreptarea situației nu au avut succes, susține Bridgestone. „De câțiva ani, compania a înregistrat pierderi la Béthune, iar dinamica actuală a pieței nu sugerează o îmbunătățire a situației”, determinând conducerea să ia în considerare închiderea fabricii în al doilea trimestru din 2021.
Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ȘI:
Cum pot fi reclamate și soluționate neregulile din asigurări
Șosea rapidă între Constanţa și stațiunile din sudul Litoralului. Ce spune premierul Orban
Flote noi de aproape 100 de autoturisme în total pentru 3 instituții de stat
Comentați?