BMW Group a depășit în 2014 nivelul de 2 milioane de unități vândute




bmw vanzari 2014 - floteauto

BMW Group a reuşit un record pentru al cincilea an consecutiv în 2014, subliniindu-şi poziţia de lider între companiile auto premium din lume. „Am continuat să performăm bine de-a lungul anului trecut, reuşind noi maxime în ceea ce priveşte volumul vânzărilor, veniturile şi încasările concernului”, a declarat Norbert Reithofer, preşedinte al Consiliului de Administraţie BMW AG, la München. „Volumul vânzărilor a fost influenţat de cererea ridicată pe care clienţii au arătat-o faţă de modelele noastre. Strategia noastră Number ONE, pe care o adaptăm în permanenţă din mers, continuă să contribuie la performanţele afacerii noastre”.

bmw vanzari 2014 - floteauto
BMW Group a depășit în 2014 pragul de 2 milioane de unități vândute (autoturisme și motociclete BMW, autoturisme Mini și limuzine Rolls Royce)

Veniturile BMW Group au crescut cu 5,7% în 2014, la 80,401 miliarde euro (2013: 76,059 miliarde €).Profitul înaintea exerciţiului financiar (EBIT) a urcat cu 14,3%, la 9,118 miliarde de euro (2013: 7,978 miliarde €), datorită în special creşterii volumului de vânzări şi mixului de modele cu înaltă valoare. Profitul brut al BMW Group (EBT) a crescut cu 10,3%, la un nou nivel-record de 8,707 miliarde de euro (2013: 7,893 miliarde €). Profitul net s-a îmbunătăţit cu 9,2%, la 5,817 miliarde de euro (2013: 5,329 miliarde €), de asemenea un nou record pentru BMW Group.

Volumul vânzărilor a depăşit, în premieră pentru istoria BMW Group, nivelul de două milioane de unităţi, urcând cu 7,9%, la un total de 2.117.965 automobile (2013: 1.963.798).

Propunere: dividend de 2,90 euro per acţiune ordinară

Consiliul de Administraţie şi Consiliul Director vor propunere acţionarilor la Adunarea Generală Anuală din 13 mai 2015 ca dividendele să urce la un nou maxim istoric de 2,90 euro (2013: 2,60 €) per acţiune ordinară, respectiv de 2,92 euro (2013: 2,62 €) per acţiune preferinţială, ceea ce corespunde unei rate de distribuţie de 32,7% (2013: 32,0%).

„Propunerea noastră de a plăti un dividend-record reflectă, în mod clar, intenţia noastră de a include acţionarii în performanţele succesului BMW Group. Rata de distribuţie de aproximativ 33% este în cadrul obiectivului BMW Group, 30-40%”, a comentat Friedrich Eichiner, membru al Consiliului de Administraţie, responsabil pentru finanţe.

S-a îmbunătăţit profitabilitatea segmentului auto

Veniturile segmentului auto au crescut cu 6,4%, la 75,173 miliarde de euro (2013: 70,630 miliarde €), pe baza valorilor bune ale volumului vânzărilor şi a noilor modele. EBIT a urcat cu 8,9%, la 7,244 miliarde de euro (2013: 6,649 miliarde €). Marja EBIT a fost de 9,6% (2013: 9,4%), astfel că s-a situat în jumătatea superioară a intervalului prestabilit pentru segment, 8-10%. Profitul brut al segmentului a crescut cu 5,0%, la 6,886 miliarde de euro (2013: 6,561 miliarde €).

Marca BMW şi-a păstrat poziţia de lider în segmentul premium şi în 2014 prin realizarea unui nou record al vânzărilor. Volumul de automobile comercializate a crescut cu 9,5%, la 1.811.719 unităţi (2013: 1.655.138), lucru datorat în special performanţelor excelente ale gamelor BMW Seria 3, Seria 4 şi Seria 5, dar şi BMW X5, fiecare dintre acestea fiind lider global al segmentului său.

BMW Seria 2 a înregistrat un volum total al vânzărilor de 41.038 de unităţi. Vânzările BMW Seria 3au rămas la un nivel ridicat şi în 2014, cu 480.214 unităţi vândute (2013: 500.332). Variantele Cabriolet şi Coupé au fost încorporate în gama BMW Seria 4 de la finalul anului 2013, ceea ce a făcut ca volumul anului anterior să nu mai fie depăşit. BMW Seria 4 a reuşit performanţe care au depăşit aşteptările, cu un volum total al vânzărilor de 119.580 de unităţi (2013: 14.763). BMW Seria 5 şi-a continuat povestea de succes, cu vânzări care au totalizat 373.053 de unităţi (2013: 366.992; +1,7%). Model foarte popular, BMW X5 a înregistrat o creştere spectaculoasă a vânzărilor (+37,4%), cu un total de 147.381 de unităţi ajunse la clienţi (2013: 107.231).

Automobilele BMW i se află şi ele pe un drum al succesului, înregistrând un volum total al vânzărilor de 17.793 de unităţi pe parcursul anului raportat. Vânzările la nivel mondial ale BMW i3au totalizat 16.052 de unităţi, cea mai mare parte fiind înregistrată în cea de-a doua jumătate a anului, după ce modelul a fost lansat pe numeroase pieţe majore, inclusiv SUA. BMW i8 a reuşit vânzări de 1.741 de unităţi de la lansarea sa pe piaţă în vara 2014.

Cu un volum al vânzărilor de 302.183 de unităţi, MINI a menţinut acelaşi nivel ridicat ca şi în anul anterior, în ciuda unei schimbări a modelului principal al mărcii, care a ajuns la a treia generaţie (2013: 305.030; -0,9%). Vânzările MINI Hatch a înregistrat o creştere de 9,0% faţă de anul anterior, cu 140.051 de unităţi (2013: 128.498). Volumul vânzărilor MINI Countryman a crescut cu 5,0% faţă de anul anterior, cu 106.995 de unităţi (2013: 101.897).

Rolls-Royce Motor Cars şi-a consolidat poziţia de lider în segmentul de lux, după ce 2014 a fost anul în care a depăşit, în premieră, pragul de 4.000 de unităţi vândute. Per total, numărul de automobile comercializate de-a lungul anului a crescut cu 11,9%, la 4.063 de unităţi (2013: 3.630), printre care se află 1.906 unităţi (2013: 492) din modelul Wraith, lansat în toamna anului 2013.

În conformitate cu strategia de a obţine o distribuţie egală a vânzărilor la nivel mondial, BMW Group a înregistrat o creştere a volumului în toate regiunile majore de vânzări. Cele mai mari patru pieţe pentru BMW Group au fost China, SUA, Germania şi Marea Britanie.

În cadrul unei pieţe mult mai stabile, vânzările în Europa au crescut, faţă de anul anterior, cu 6,4%, la un total de 914.587 de unităţi (2013: 859.546). Volumul vânzărilor a fost cu 5,1% mai mare în Germania, ajungând la 272.345 de unităţi (2013: 259.219), şi cu 8,4% în Marea Britanie, unde a totalizat 205.071 de unităţi (2013: 189.121).

Pieţele din Asia au continuat evoluţia dinamică şi în 2014. BMW Group a vândut 658.384 de unităţi (2013: 578.678) în această regiune, cu 13,8% mai multe decât în anul anterior. Vânzările în Chian continentală au crescut cu 16,6%, la 456.732 de unităţi (2013: 391.713).

BMW Group şi-a mărit volumul vânzărilor şi în America, cu un număr al automobilelor comercializate ce a crescut cu 4,0%, la 482.257 de unităţi (2013: 463.822), dintre care 396.961 de unităţi (2013: 376.636) au fost vândute în SUA (+5,4%).

Creştere importantă a încasărilor în segmentul moto

Veniturile segmentului moto au crescut cu 11,6% faţă de anul trecut, la 1,679 miliarde de euro (2013: 1,504 miliarde €). EBIT a evoluat cu 41,8%, la 112 milioane de euro (2013: 79 milioane €), în timp ce profitul brut a crescut cu 40,8%, la 107 milioane de euro (2013: 76 milioane €). Volumul vânzărilor a urcat cu 7,2%, la 123.495 de unităţi (2013: 115.215), astfel că a depăşit nivelul general al pieţei. Cele mai importante cinci pieţe ale BMW Motorrad au fost Germania, SUA, Franţa, Italia şi Brazilia.

Segmentul Financial Services se menţine pe un trend ascendent

Segmentul Financial Services a continuat să performeze bine în 2014. Veniturile segmentului au fost mai mari cu 3,6%, ajungând la 20,599 miliarde de euro (2013: 19,874 miliarde €), în timp ceprofitul brut a crescut cu 6,4%, la 1,723 miliarde de euro (2013: 1,619 miliarde €).

Per total, 1.509.113 (2013: 1.471.385) contracte noi au fost semnate prin segmentul de finanţare şi leasing, cu 2,6% mai multe decât în 2013. Portofoliul de contracte de leasing şi finanţareexistente cu dealerii şi clienţii retail la 31 decembrie 2014 a crescut cu 5,6%, la un total de 4.359.572 de contracte (2013: 4.130.002).

Creştere a forţei de muncă şi a numărului de ucenici

Forţa de muncă a crescut cu 5,4% în comparaţie cu anul anterior. Per total, BMW Group dispunea, la nivel global, de o forţă de muncă de 116.324 de angajaţi la finalul perioade de raportare (2013: 110.351). În principal, creşterea reflectă nevoia de ingineri şi personal calificat în dorinţa de a menţine ritmul cu cererea ridicată de automobile, pe de-o parte, şi cu inovaţiile şi dezvoltarea noilor tehnologii, pe de altă parte.

BMW Group şi-a extins şi activităţile de ucenicie la nivel global. De-a lungul anului anterior, aproximativ 1.500 de tineri şi-au început cariera în cadrul organizaţiei, inclusiv în Germania. La finalul perioadei de raportare, 4.595 de persoane tinere s-au aflat în perioade de formare profesională şi programe de pregătire pentru tinerii talentaţi în cadrul BMW Group.

BMW Group vizează noi creşteri ale vânzărilor în 2015

Având în vedere gama atractivă de modele pe care o oferă şi lansarea pe piaţă, de-a lungul anului 2015, a 15 modele noi sau supuse unui facelift, BMW Group estimează o creştere a volumului de vânzări la nivel global. „Ţintim o nouă creştere a volumului vânzărilor pe parcursul acestui an şi astfel să obţinem un nou nivel-record al livrărilor”, a spus Reithofer.

BMW Group – privire de ansamblu 2014 2013* Evoluţie (%)
Volum de vânzări      
Automobile (unităţi) 2.117.965 1.963.798 7,9
Din care:
BMW (unităţi)
1.811.719 1.655.138 9,5
MINI (unităţi) 302.183 305.030 -0,9
Rolls-Royce (unităţi) 4.063 3.630 11,9
Motociclete (unităţi) 123.495 115.215 7,2
Workforce1 116.324 110.351 5,4
Venituri (miliarde €) 80,401 76,059 5,7
Din care:
Automobile (miliarde €)
75,173 70,630 6,4
Motociclete (miliarde €) 1,679 1,504 11,6
Financial Services (miliarde €) 20,599 19,874 3,6
Alte entităţi (milioane €) 7 6 16,7
Eliminări (miliarde €) -17,057 -15,955 6,9
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT / miliarde €)
9,118

7,978

14,3
Din care:
Automobile (miliarde €)
7,244 6,649 8,9
Motociclete (milioane €) 112 79 41,8
Financial Services (miliarde €) 1,756 1,643 6,9
Alte entităţi (milioane €) 71 44 61,4
Eliminări (milioane €) -65 -437 85,1
Profit brut (EBT / miliarde €) 8,707 7,893 10,3
Din care:
Automobile (miliarde €)
6,886 6,561 5,0
Motociclete (milioane €) 107 76 40,8
Financial Services (miliarde €) 1,723 1,619 6,4
Alte entităţi (milioane €) 154 164 -6,1
Eliminări (milioane €) -163 -527 69,1
Impozit pe profit (miliarde €) -2,890 -2,564 -12,7
Profit net (miliarde €) 5,817 5,329 9,2
Venituri per acţiune2 (€) 8,83/8,85 8,08/8,10 9,3/9,3

* Datele pentru anul anterior au fost ajutate parţial în conformitate cu IAS 8

1 Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse

2 Venituri per acţiune ordinară/preferenţială

Adaugati comentariu