Advertisement

litiului
Home Piaţa auto Flotă verde Banca Mondială: Utilizarea mașinilor electrice este în continuare limitată în România

Banca Mondială: Utilizarea mașinilor electrice este în continuare limitată în România

Deși deținerea de vehicule este în creștere, utilizarea mașinilor electrice este în continuare limitată, spun experții Băncii Mondiale în Raportul de Ţară privind Clima şi Dezvoltarea. În România, utilizarea vehiculelor continuă să avanseze, odată cu veniturile în creștere și alternativele de transport public încă limitate.

Cu toate că e-mobilitatea se extinde, în prezent numai 0,3% din vehiculele de călători sunt vehicule complet electrice cu baterie și încă 1,6% sunt hibride. Numărul de înmatriculări de vehicule electrice este în creștere în fiecare an, însă prevalența importurilor second hand, care dețin aproximativ 70% din piață, încetinește tranziția: numai 0,2% din vehiculele de călători importate second-hand au fost Vehicule Electrice cu Baterie (BEV) și 4% hibride în primul semestru din 2023, în comparație cu 10% BEV și 28% hibride în cazul vehiculelor noi.

Costurile în scădere rapidă fac ca mașinile electrice (VE) să fie o alternativă ”verde” din ce în ce mai atractivă pentru consumatori. În ultimii zece ani, costurile acestora au scăzut cu peste 70% pe segmentele cheie de deținere. Între timp, prețurile la vehiculele cu motoare cu combustie internă (ICEV) au rămas relativ stabile, ceea ce a redus diferența de cost dintre VE și ICEV. Rezultatele din modelul FTT (Future Technology Transformation) arată că,
deși BEV au în prezent prețuri de achiziție mai mari, aceste vehicule au costuri de operare și întreținere mai mici, ceea ce le face să fie o opțiune mai eficientă din punct de vedere al costurilor. Cu costuri imediate în scădere și cu cheltuieli de operare mai mici, se preconizează că BEV vor avea un cost mai mic al deținerii în Europa până în 2022-2025.

Potrivit experților Băncii Mondiale, industria auto, reprezentând aproximativ 15% din totalul ocupării forței de muncă în România, trebuie pregătită pentru tranziția tehnologică. Deși electrificarea sectorului auto nu se preconizează că va avea impacturi semnificative în fabricile de asamblare a vehiculelor, ar putea fi nevoie de o adaptare a capacităților de fabricare pentru a compensa pierderile de locuri de muncă în sectorul producției de piese pentru transmisii și motoare cu combustie. Dată fiind importanța comerțului cu multe țări din UE în care deja a început tranziția în acest sector, oportunitățile de dezvoltare și adaptare a capacităților de fabricare ar trebui evaluate strategic și planificate în scurt timp.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Cum se înființează o școală de conducere auto defensivă

Un pas înainte pentru lărgirea DN 3 la două benzi pe sens, în zona oraşului Pantelimon

 

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Primele prototipuri VAN.EA sunt gata de drum

Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA.

Flotă verdePiaţa auto

Renault deschide comenzile pentru Rafale E-Tech 4×4 de 300 CP

După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...

adevinta
Analize de piațăFlotă verde

Tranziția la mașini electrice și loialitatea clienților. Studiu Adevinta

Un studiu realizat de Adevinta (mobile.de) arată că, odată cu apariția unor...

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Ofensiva KIA în Europa

Coreenii de la Kia vor demara în 2025 o ofensivă pe piața...