Preşedintele Iohannis a promulgat legea prin care autoturismele care au activităţi în transportul alternativ pot avea nouă locuri, inclusiv locul conducătorului auto.
Actul normativ modifică articolul 19 litera a) din OUG 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto, în sensul că autoturismele care practică transportul alternativ pot avea maximum nouă locuri, inclusiv locul conducătorului auto.
În forma de până acum a OUG 49/2019 era stipulat ca autoturismele cu care se efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: a) au maxim 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto”. Acum litera a) a art. 19 are urmatorul cuprins: „au maxim 9 locuri, inclusiv locul conducatorului auto”.
Initiativa legislativa, ce apartine unui grup de sapte parlamentari, este destinata modificarii art. 19 din OUG nr. 49/2019 privind activitatile de transport altemativ cu autoturism si conducator auto.
Astfel, litera a) a art. 19 va avea urmatorul cuprins: „au maxim 9 locuri, inclusiv locul conducatorului auto”.
Potrivit initiatorilor, un grup de şapte parlamentari, modificarea era necesara pentru punerea in concordanta a OUG 49/2019 cu prevederile OG 27/2011 privind transporturile rutiere, care stipuleaza, la art. 3, ca autoturismul este definit ca: autovehicul cu cel putin 4 roti si o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de persoane, care are cel mult 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto.
„Asa cum stipuleaza preambulul OUG nr. 49/2019, ordonantele de urgenta pot fi adoptate daca prin reglementarile pe care le contin nu se „prejudiciaza”, nu se „aduce atingere”, nu se „antreneaza consecinte negative” in domeniile in care intervin. Acelasi preambul precizeaza ca activitatile de transport de tip urban desfasurate prin intermediul platformelor digitale sunt asimilate serviciilor de transport si ca prin intermediul actului normativ se doreste asigurarea unui mediu concurential echilibrat si stabilirea unui regim nediscriminatoriu a modurilor de transport utilizate pentru transportul persoanelor in mediul urban”, au precizat initiatorii proiectului de lege.
In opinia acestora, limitarea numarului de locuri la 5, inclusiv conducatorul auto, ar fi dus la discriminari si la ingradirea accesului la piata transportului alternativ pentru acei posesori de autovehicule care se incadreaza in definitia autoturismului asa cum este inteleasa aceasta de OG 27/2011, motiv pentru care este necesara modificarea literei a) a articolului 19 pentru a reflecta definitia autoturismului si anume, sa aiba maxim 9 locuri, inclusiv locul conducatorului auto.
CITEȘTE ȘI:
Şoseaua către staţiunea Soveja va fi modernizată. Cât va dura
eBussy – cel mai modular vehicul comercial
O nouă tentativă pentru reabilitarea Podurilor Feteşti şi Cernavodă
Comentați?