Autostrada Timișoara – Moravița. Costuri diminuate pentru Studiul de fezabilitate

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a modificat costul realizării Studiului de fezabilitate pentru Autostrada Timișoara - Moravița. Contractul de Finanțare încheiat în august 2019 cu Ministerul Transporturilor a fost revizuit prin act adiţional, valoarea proiectului diminuîndu-se de la 14,7 milioane de lei la 10,8 milioane de lei.
autostrăzi

Anul trecut, CNAIR, în calitate de beneficiar al finanțării și Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport (OIT), au convenit încheierea Contractului de Finanțare nr. 41 pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timișoara-Moravița” în vederea acordării finanțării nerambursabile alocata prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1- imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a metroului, Obiectiv Specific 1.1- Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea – Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T centrala.

Recent, cele două părţi au semnat un act adiţional prin care valoarea totala a proiectului scade la 10,8 milioane de lei, iar valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul de Coeziune, la 7,7 milioane de lei, echivalentă cu 85% din valoarea totală eligibilă.

În aceste condiţii, valoarea co-finanţării eligibile a CNAIR se reduce la 1,8 milioane de lei, la 1,4 milioane de lei, echivalenta cu 15% din valoarea totala eligibila.

Rezultatele așteptate ale proiectului sunt :

  • Realizarea Studiului de Fezabilitate, ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare (norme, normative,standarde, legi etc.);
  • Întocmirea documentatiei suport și Asistența solicitată pentru depunerea și susținerea cererii de finanțare;
  • Pregătirea documentatiei de atribuire a contractului de proiectare si executie lucrari si asigurarea asistentei tehnice necesara CNAIR in perioada derularii procedurilor de achizitie publica pentru proiectare si executie lucrari.

Conexiunea rutiera cu Republica Serbia, pe traseul Timișoara-Moravița, va lega partea de vest a României cu Belgrad, cu regiunea centrală a Serbiei și, mai departe, cu sudul Europei – Croatia, Slovenia, nordul Italiei, sudul Frantei – prin autostrada E70.

Segmentul rutier Timișoara – Moravița se va conecta la coridorul IV Pan-European prin legătura acestuia cu Autostrada A1 Nădlac-Timișoara-București-Constanța.

Principalii indicatori prezentați in MPGT prezinta acest segment la profil de drum EuroTrans, nu de autostradă.

Caracteristici:

  • Cost total: 29,5 mil euro
  • Lungime: 59 km
  • Cost/km : 0,5 milioane de euro
  • Scor MCA (multi criteria analysis): 4,05
  • Cerere de trafic: 10.990 vehicule/zi
  • Sursa de finantare: 85% Fonduri UE (Fondul de Coeziune); 15% Buget de stat

La un moment dat, acest proiect parea ca nu mai are nicio sansa, insa in timpul vizitei presedintelui Serbiei in Romania, din marte 2018, s-au facut referiri si la realizarea sa.

 

CITEȘTE ȘI:

Consiliul Concurenței a sancționat 5 constructori de drumuri pentru trucarea unei licitații

Grecia a prelungit restricţiile de intrare până la 30 septembrie. Care sunt regulile

Cum se calculează limitele CO2 impuse în UE

 

Adaugati comentariu