Advertisement

Focșani - Bacău
Home Infrastructură Autostrada Focșani – Bacău va avea 72 de locuri de parcare pentru încărcarea mașinilor electrice

Autostrada Focșani – Bacău va avea 72 de locuri de parcare pentru încărcarea mașinilor electrice

Autostrada Focșani – Bacău (96,05 km) este cel de-al treilea sector din viitoarea Autostradă A7 Ploieşti – Paşcani. Proiectul şoselei de mare viteză, realizat de compania Consitrans, prevede realizarea unui tronson de autostradă cuprins între municipiile Focșani (zona de Nord-Est), de la intersecția cu Autostrada Buzău – Focșani, și Bacău (zona de Sud-Est), până la intersecția cu șoseaua de centură. Valoarea investiției se ridică la 9,79 miliarde de lei.

Potrivit proiectului, Autostrada Focșani – Bacău va avea o lungime totală de a 95,902 km, traseul fiind localizat pe teritoriul judeţelor Vrancea, de la km 0+000 până la km 52+427 și Bacău, de la km 52+427 pana la km 95+902,35.

Traseul Autostrăzii Focșani – Bacău

Traseul Autostrăzii Focșani – Bacău se desprinde după Nodul Rutier de tip B de pe sectorul Buzău – Focșani, nod amplasat în nordul localității Focşani. Debutează la nord-est de localitatea Petrești, se îndreaptă spre nord, iar la sud de comuna Garoafa își schimbă orientarea spre vest, traversând DN 2, canalul Siret – Barăgan și magistrala de cale ferată 500. Apoi se îndreaptă în direcția nord, peste râul Putna, trecînd pe lângă localitățile Putna Seacă, Bizighești, Igești si Pătrășcani. După supratraversarea DJ 205E, traseul se continuă pe direcția nord, paralel cu CF500 și DN 2, traversează râul Șușița și intersectează DN 2L Tișița – Panciu, la aproximativ 650 m de punctul de început al acestuia, și anume intersecția giratorie aflată la km 200+500 pe DN 2 (de asemenea, punct de început al DN 24 Tișița – Bârlad -Vaslui – Iași).

Ulterior, autostrada ocolește pe la vest orașul Mărășești, traversează CF 507 Mărășești – Panciu, DJ 205I Mărășești – Panciu și DJ 204E Panciu – Haret – Mărășești – DN 24. După intersecția cu râul Zăbrăuți, traseul deviază ușor spre nord – est, apropiindu-se de DN 2 și urmând o direcție paralelă cu acest drum național, spre nord. După intersecția cu DC 37 și traversarea râului Carecna, sunt depășite prin vest localitățile Pufești și Domnești Târg, traversează Trotușul pe o structură de 650 metri și ocolește municipiul Adjud.

După ce intersectează DJ 119J Adjud – Adjudu Vechi, traseul se desfășoară pe o direcție generală sud – nord, paralel cu DN 2 și CF 500, în proximitatea căii ferate, și depășește pe la vest localitățile Adjudu Vechi și Șișcani, intersectând DN 11 A și DC 19 DN 2 – Șișcani.

Intercalându-se prin spațiul liber situat între localitățile Sascut și Berești, autostrada intersectează DJ 119A Sascut – Berești și DC 102, și se înscrie în fosta albie majoră a râului Siret, restrânsă odată cu realizarea lucrărilor de amenajare hidrotehnică dispuse în zonă, fiind traversate o serie de foste meandre și lunci inundabile ale râului, acum tranformate majoritar în exploatații agricole.

Traseul propus se apropie la o distanță de aproximativ 600 m de lacul de acumulare Berești și la o distanță de aproximativ 375 m de lacul de acumulare Răcăciuni.

După traversarea DJ 252E Răcăciuni – Dienet, autostrada se desfășoară între CF 500 și lacul Berești, depășește prin est localitățile Gheorghe Doja și Cleja și supratraversează CF 500. Ocolind prin est localitatea Faraoani, traseul trece la Vest de lacul Galbeni, fiind dispus între localitatea cu același nume și comuna Nicolae Bălcescu. Traversând încă o dată magistrală de cale ferată 500, tronsonul Focșani – Bacău se încheie în punctul de conexiune cu secțiunea de autostradă a Variante de Ocolire a municipiului Bacău, finalizată în luna decembrie 2020.

Execuția lucrărilor va fi împărțită în trei tronsoane dinstincte:
– Tronsonul 1 – Focșani (Autostrada Buzău – Focșani) și Domnești Târg (km.0+000 – km.35+600);
– Tronsonul 2 – Domnești Târg – Răcăciuni (km.35+600 – km.74+380);
– Tronsonul 3 – Răcăciuni- municipiul Bacău (km.74+380 – km.95+902).

În urma analizei multicriteriale efectuate pentru stabilirea traseului și a caracteristicilor necesar a fi adoptate (drum expres sau autostradă), a rezultat faptul că, între Focșani și Bacău se impune realizarea directă a unui profil de autostradă.

Caracteristici

Autostrada va avea o lăţime a platformei de 26 m din care: parte carosabilă (2 benzi pe sens) – 15 m; bandă mediană (impermeabilizată) – 3 m; bandă staţionare de urgenţă, câte una pe fiecare sens de circulaţie – 2 x 2,5 m = 5 m; acostamente – 2 x 0,5 m = 1 m; benzi de ghidare – 4 x 0,5 m. Pentru zona de amplasare a parapetelor, platforma se lărgeşte cu 2 x 1,70 m, la 3,40 m.

Vor fi amenjate 5 noduri rutiere, la Tișița, Pufești, Adjud, Răcăciuni și Bacău.

Pe Autostrada Focşani-Bacău, autovehiculele vor putea circula cu o viteză de 140 km/h, cu excepția nodurilor rutiere de tip B, care sunt proiectate pentru o viteză de 60 km/h.

Dotările Autostrăzii Focșani – Bacău

De-a lungul Autostrăzii Focșani – Bacău vor fi construite patru staţii de servicii tip S1 (parcări, benzinării şi spaţii comerciale cu bar), patru parcări de scurtă durată şi două spaţii de servicii tip S3 (parcări securizate, spaţii comerciale, restaurante, puncte sanitare, autoservice şi spaţii pentru cazare – motel sau hotel).
Şoseaua va fi dotată cu garduri de protecţie şi cu panouri fonoabsorbante în dreptul localităţilor şi a ariilor protejate.

Tot pe autostradă vor fi amplasate şi trei Centre de Întreţinere şi Coordonare (CIC), adiacente nodurilor rutiere Tișița, Adjud Nord și Bacău.

Pentru siguranța circulației, pe tronsonul Focșani – Bacău se prevede iluminatul nodurilor rutiere, intersecțiilor cu drumurile clasificate, a podurilor cu lungimi de peste 100 m, pasajelor peste autostradă, a parcărilor de scurtă durată, spațiilor de servicii și a centrelor de întreținere și coordonare.

Totodată, pe viitoarea șosea rapidă va fi implementat şi un sistem inteligent de transport (ITS – Intelligent Transport Systems), ca opţiune majoră de creştere a eficienţei, fluenţei, siguranţei şi limitării impactului asupra mediului a transportului rutier. Sistemele inteligente de transport sunt aplicaţii ale comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiilor care asigură atât monitorizarea şi managementul reţelei rutiere, cât şi informarea participanţilor la trafic.

Pentru Autostrada Focșani – Bacău, ITS va fi compus dintr-o reţea de senzori în contact cu elementele monitorizate, respectiv infrastructura rutieră şi trafic, o reţea de echipamente şi module pentru achiziţia datelor, o reţea de unităţi locale de procesare a datelor, o reţea de comunicaţii pentru transmiterea datelor şi informaţiilor între componentele sistemului, un centru de monitorizare şi informare şi un set de interfeţe şi/sau terminale cu alte sisteme ITS pentru schimbul de date.

Stații de încărcare pentru mașini electrice

Pentru fiecare dintre spațiile de parcare pentru autoturisme din cadrul parcărilor de scurtă durata, a spațiilor de servicii de tip S1 și S3, au fost alocate câte 6 locuri de parcare care vor fi prevăzute cu stații de încărcare rapidă pentru mașini electrice, fiind marcate în mod corespunzător.

Astfel, la nivelul Autostrăzii Focșani – Bacău vor fi realizate, pentru autoturisme, 60 de locuri de parcare prevăzute cu stații de încărcare rapide pentru mașini electrice.

Totodata, în incinta zonelor de parcare ale fiecărui Centru de Întreținere și Coordonare, vor fi instalate câte două stații de încărcare rapidă, pentru mașini electrice. Fiecare dintre acestea va deservi două locuri de parcare, rezultand câte patru locuri ce oferă posibilitatea încărcării rapide, pentru mașini electrice, la nivelul fiecărui CIC. Astfel, pe traseul autostrăzii Focșani – Bacău, această facilitate va fi asigurată pentru 12 spații de parcare din Centrele de Întreținere și Coordonare.

Coridorul IX Pan-European

Autostrada A7 Ploieşti – Paşcani, cu o lungime de aproximativ 330 km, va fi realizată din patru tronsoane: Ploieşti-Buzău; Buzău-Râmnicu Sărat-Focşani; Focşani-Mărăşeşti-Adjud-Bacău şi Bacău-Roman-Paşcani. De aici se vor desprinde alte două tronsoane, în lungime totală de 120 km, Paşcani- Vereşti-Suceava şi Suceava-Siret-graniţa cu Ucraina.

Împreună cu sectorul Bucureşti-Ploieşti, parte din Autostrada A3 Transilvania, viitoarea Autostradă A7 Ploieşti – Paşcani va completa ruta Coridorului IX Pan-European pe teritoriul românesc.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, septembrie 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

Italia acordă eco-bonusuri de 100 milioane de euro pentru mașini cu emisii reduse

Consiliul Concurenţei analizează piaţa comercializării angro de carburanţi auto

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...