„Autostrada electrică” a ajuns la 11 staţii de încărcare

Trei noi staţii electrice de încărcare au fost deschise la Sovata, Gheorgheni şi Bacău, în cadrul proiectului internaţional NEXT-E. Acestea se alătură celor opt deja puse în funcţiune în localităţile Iaşi, Târgu Frumos şi Cristeşti (jud. Iaşi), Taşca, Piatra Neamţ şi Roman (jud. Neamţ), Suceava şi Adjud (jud. Vrancea).



staţii de încărcare

E.ON Energie România a pus în funcţiune trei noi staţii de încărcare rapidă a autovehiculelor electrice, la Sovata, Gheorgheni şi Bacău, numărul unităţilor instalate de companie ajungând astfel la unsprezece.

Iniţiativa face parte din proiectul NEXT-E, cofinanţat din fonduri europene, prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF,) prin care E.ON Energie România şi-a propus să instaleze, în total, 19 unităţi de încărcare rapidă a autovehiculelor, alte 21 urmând să fie instalate de către MOL, unul dintre partenerii din acest proiect.

“Planurile noastre anunţate în 2017 privind dezvoltarea unei reţele naţionale de încărcare a autovehiculelor electrice prind contur. Accesările staţiilor deja operaţionale ne arată că suntem pe drumul cel bun în a oferi clienţilor noştri o alternativă viabilă şi ecologică la vehiculele tradiţionale”, a declarat Dan Morari, Director General al E.ON Energie România.

Pusă în funcţiune în luna februarie 2019, staţia de încărcare de la Iaşi a înregistrat cel mai mare număr de încărcări (104), fiind urmată de cele de la Adjud (61) şi Suceava (43).

“Suntem foarte bucuroşi că alături de partenerii noştri facem progrese în ceea ce priveşte implementarea proiectului NEXT-E. Din perspectiva MOL România implicarea noastră în proiect demonstrează o dată în plus dorinţa de a ne diversifica şi adapta oferta in funcţie de nevoile clienţilor noştri astfel încât să devenim şi să rămânem prima opţiune a acestora”, a arătat Camelia Ene, CEO & Country Chairman MOL România.

Cele trei staţii de încărcare de la Bacău, Sovata şi Gheorgheni au o putere maximă de 93 kW. Astfel, timpul mediu de încărcare a unei maşini electrice va fi de aproximativ 40 de minute pentru 80% din baterie. În fiecare locaţie este instalată câte o staţie de tip fast charge 2×50 kW (curent continuu) + 1×43 kW (curent alternativ). De asemenea, fiecare staţie are minimum 2 locuri de parcare.

Până în luna octombrie E.ON îşi propune să finalizeze implementarea proiectului pe ruta Iaşi – Gheorgheni – Tg. Mureş (prin montarea staţiei de încărcare în benzinăria MOL Tg. Mureş din Str. 1 Decembrie 1989, nr.240), care va deveni astfel o “autostradă electrică” de care vor putea beneficia toţi posesorii de autovehicule prietenoase cu mediul având asigurată infrastructura de încărcare pe întreg traseul.

O altă “autostradă electrică”, care va lega municipiul Iaşi de Bucuresti, se află în plină dezvoltare, fiind instalate până acum staţii la Târgu Frumos, Roman, Bacău şi Adjud.

Staţiile sunt integrate într-un sistem de monitorizare şi gestionare a sesiunilor de încărcare. Acest sistem asigură supravegherea non-stop a respectivei unităţi şi are posibilitatea de a rezolva de la distanţă eventualele incidente apărute în timpul încărcărilor. În plus, eventualele probleme apărute la staţiile de încărcare vor putea fi semnalate telefonic 24/7 la un call center al E.ON.

Utilizatorii de vehicule electrice pot accesa şi rezerva staţiile direct pe site-ul eondrive.ro sau prin aplicaţia mobilă E.ON Drive, disponibila atât pentru Android, cât şi pentru iOS. De asemenea, acestea pot fi vizualizate pe platforma online Plugshare.

Reţeaua pan-europeană NEXT-E va include 6 ţări diferite, iar 40 de staţii de încărcare electrică din totalul de 252 din proiectul NEXT-E vor fi instalate în România şi amplasate pe rutele: Suceava-Bacău-Călăraşi, Constanţa-Bucureşti-Timişoara şi Iaşi-Tîrgu Mureş – Alba Iulia. Prin această iniţiativă, infrastructura de staţii de încărcare pentru autovehicule electrice aferentă coridoarelor rutiere strategice europene (TEN-T) se va completa cu infrastructura de staţii de încărcare pentru autovehicule electrice din România, facilitând transportul rutier cu emisii reduse de CO2 şi impact redus asupra mediului.

 

CITEŞTE ŞI:

Sfaturi pentru o vacanţă perfectă cu mașina

Sancţiuni mai drastice în Codul Rutier. Proiect legislativ

Test Dacia Duster 1.3 TCe 150 CP

 

Adaugati comentariu