Advertisement

Autostrada de Centură București
Home Infrastructură Autorizație de construire pentru Lotul 1 din Autostrada de Centură București Sud

Autorizație de construire pentru Lotul 1 din Autostrada de Centură București Sud

Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru Autostrada de Centură București Sud, Lotul 1, km 52+070 – km 52+770 si km 52+770- km 69+000. Constructorul este compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS.

În prezent, Proiectul Tehnic de Execuție este în procedura de avizare și aprobare. După aprobarea acestuia, va fi emis Ordinul de Începere a execuției de lucrări până la sfârșitul lunii decembrie a acestui an.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) menționează că pentru acest proiect au fost finalizate exproprierile pentru întregul lot.

Lotul 1 din Autostrada de Centură București Sud este compus din două sectoare, astfel:

  • Sector 1 (Km 52+070 – Km 52+770) aferent Centura Nord, în lungime de 0,7 km
  • Sector 2 (Km 52+770 – Km 69+000) aferent Centura Sud, în lungime de 16,23 km

Valoarea contractului este de 830,7 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 175 milioane euro.

Durata de realizare a contractului este de 42 luni, din care 12 luni pentru activitatea de proiectare și 30 luni pentru execuția lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor este de 5 ani (60 de luni).

Termenul estimat de finalizare este trim. II 2023. Începând cu data de 3 octombrie 2019 a fost demarată etapa de proiectare.

Traseul începe printr-un nod rutier prevăzut la intersecţia cu autostrada A2 București – Constanța, traverseaza râul Dâmboviţa se înscrie între Glina şi Bălăceanca, după care ia direcţia vest traversând Valea Câlnăului şi intersectează DN 4. Aici va exista un nod rutier tip treflă. Din acest punct, traseul merge paralel cu Centura existentă, trece la nord de Berceni unde intresectează DJ 401, punctul final fiind la km 69.

Autostrada de Centură Bucureşti (A0) este proiectată pentru a prelua traficul de tranzit, în special traficul greu, pe relaţia Constanţa – Nădlac şi pe direcţia Giurgiu – Siret.

Execuţia sa a fost divizată în două mari părţi, Semi-inelul de Sud (km 52+070 – km 100+765), care include şi modernizarea actualei Şosele de centură a Capitalei (DNCB) şi Semi-inelul de Nord (km 0 – km 52+070).

Ambele secţiuni fac parte din proiectul intitulat generic „Infrastructura integrată pentru zona orbitală a Municipiului Bucureşti”.

 

CITEȘTE ȘI:

Aeroportul din Stuttgart va avea o parcare complet automată și fără șofer cu sprijinul Bosch

Indemnizațiile pentru Kurzartbeit și pentru șomaj tehnic, prelungite până la 30 iunie 2021

Verde crud pe burse, dar pandemia scoate peri albi mediului privat

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...