Advertisement

Home Administrare flote Juridic Autorităţile pregătesc un act normativ care va bloca transportul ocazional de persoane

Autorităţile pregătesc un act normativ care va bloca transportul ocazional de persoane

Reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) avertizează Ministerul Transporturilor că prin aprobarea proiectului de Ordin privind organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere, cele de tip ocazional de persoane vor fi blocate la nivel naţional.

Proiectul de act normativ vizează Normele metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe, document ce a stârnit nemulţumirea turoperatorilor din
turism, dar şi a transportatorilor.

Operatorul de transport rutier trebuie să completeze în dublu exemplarfoile de parcurs, iar în cazul transportului de persoane prin servicii ocazionale componenţa grupului trebuie să rămână aceeaşi pe tot parcursul călătoriei, potrivit unuiproiect de Ordin de ministru publicat de Ministerul Transporturilor.

Totodată, transportatorii vor trebui să completeze, cu 24 ore anterior începerii efectuării călătoriei, formularul electronic disponibil pe pagina de Internet a Autorităţii Rutiere Române – A.R.R. cu datele solicitate referitoare la transportul rutier de persoane prin servicii ocazionale.

„Este de neconceput ca în loc să ne îndreptăm către o liberalizare firească a transporturilor interne (la fel ca la transportul internaţional), Ministerul Transporturilor să introducă prevederi abuzive care, în cazul în care vor fi adoptate, vor conduce la blocarea transporturile ocazionale de persoane la nivel naţional”, spun reprezentanţii Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT).

Potrivit acestora, prin proiectul pus în dezbatere publică, Ministerul Transporturilor introduce obligaţii „suplimentare şi aberante” care cresc semnificativ povara administrativă pentru operatorii de transporturi turistice cu autocare, contrar tendinţelor europene de liberalizare a pieţei, cât şi agendei actualului Guvern de debirocratizare a aparatului public.

În poziţia transmisă ministerului Transporturilor, ANAT se pronunţă împotriva obligaţiei completării foilor de parcurs în dublu exemplar de către operatorul de transport rutier pentru fiecare călătorie înainte de raportarea acesteia şi solicită Ministerului Transporturilor eliminarea foilor de parcurs, având în vedere actuala tendinţă de liberalizare a serviciilor de transport persoane în UE.

ANAT este, de asemenea, împotriva introducerii obligaţiei ca pe tot parcursul călătoriei, în cazul transportului de persoane prin servicii ocazionale, componenţa grupului să rămână aceeaşi, având în vedere că în situaţia în care se îmbarcă din mai multe locuri pasagerii (turiştii) şi au aceeaşi destinaţie fără a fi debarcaţi pe parcurs, caracterul transportului este tot ocazional şi nu regulat întrucât aceştia sunt doar îmbarcaţi „nu şi debarcaţi pentru ca transportul să devină regulat de persoane”.

Totodată Asociaţia atrage atenţia că pasagerii (turiştii) pot fi preluaţi de la un alt mijloc de transport (ex. vapor, avion, tren etc.) şi transportaţi în scopul vizitării unor obiective din România, transportul având tot caracter ocazional.

reprezentanţii agenţiilor de turism mai arată că, în cazul în care ministrul Transporturilor va aproba acest proiect de ordin, autocarele care transferă turiştii de la aeroport la hoteluri, între staţiuni sau în circuite interne şi pelerinaje, nu îi vor mai putea îmbarca pe cei care s-au hotărât să călătorească cu mai puţin de 24 de ore înainte de începerea programului turistic.

De asemenea, aceştia subliniază că proiectul va lovi grav inclusiv în programele de pelerinaj religios desfăşurate în România de către Biserică. Grupurile de pelerini dintr-o comună cu mai multe biserici vor fi obligate să se reunească într-un singur loc de unde să-i preia autocarul pentru că acesta nu va avea voie să mai oprească la fiecare parohie. Aceeaşi problemă apare şi în cazul efectuării excursiilor organizate de grădiniţe sau şcoli, când în foarte rare cazuri se cunoaşte componenţa grupului cu 24 de ore înainte de începerea excursiei.

La rândul său, directorul general al Rombus Transport, Cristian Băciucu, consideră că ordinul „este prost conceput”, fiind cerute lucruri care nu sunt solicitate nicăieri în Europa.

„Este o aberaţie. Chiar şi aşa, nemodificat, ordinul pe tema curselor ocazionale, este prost conceput. Ni se cer nişte lucruri care nu se cer nicăieri în Europa. Să raportăm cursele unui organism de stat? De ce să le raportăm? ARR are treaba lui acolo şi noi avem treaba noastră, să transportăm oameni. Unii vor să facă modificarea ca să protejeze liniile interjudeţene, de unii şi alţii care, sub masca curselor ocazionale, fac de fapt curse regulate de linie. Cei care lucrează cinstit, ca noi, cad la mijloc. Cum să raportăm o cursă ocazională cu 24 de ore înainte? Dacă un client vrea un autocar cu doar câteva ore înainte pentru a merge la un concert sau la aeroport, eu nu o să pot satisface cererea că nu am 24 de ore. Sunt multe curse, precum cele pentru croaziere, neregularităţi de zbor pentru aeroporturi…Ne sună noaptea, la ora 12:00, de exemplu să ne spună că avionul nu mai poate ateriza că e ceaţă, luaţi pasagerii şi duceţi-i la Bacău de la Bucureşti. Sunt multe categorii de transporturi ocazionale care nu se vor mai putea face”, a declarat Cristian Băciucu, citat de Agerpres.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Săptămâna de muncă de 4 zile
Juridic

Săptămâna de muncă de 4 zile în România: cum se aplică și ce avantaje are

În domeniul dinamic al forței de muncă, căutarea echilibrului între viața profesională...

permisele de conducere
Juridic

Șoferii sunt anunțați prin SMS și e-mail când le expiră permisele de conducere

Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculari a lansat, în luna iulie...

afacerile din transporturi
Transporturi

Afacerile din transporturi au scăzut cu 4,6% în primele 5 luni din 2024

Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor a...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...