Advertisement

dacia-floteauto
Home Miscellanea Business Automobile Dacia, cea mai bine clasată companie românească în Deloitte CE Top 500

Automobile Dacia, cea mai bine clasată companie românească în Deloitte CE Top 500

România se clasează pe locul al patrulea în clasamentul ţărilor din regiune, iar companiile cel mai bine clasate sunt Automobile Dacia, OMV Petrom şi Rompetrol Rafinare, arată rezultatele celei de-a 10-a ediţii a Raportului Deloitte CE Top 500.

Automobile Dacia este cea mai bine clasată companie autohtonă în Deloitte CE Top 500, ocupând locul 25 în clasamentul regional, cu o creştere a veniturilor de 1,7% (4,3 miliarde euro), urmată de OMV Petrom (locul 27, venituri de 4 miliarde euro) şi Rompetrol Rafinare (locul 52, venituri de 2,5 miliarde euro).

Totodată, 25 de companii româneşti şi-au îmbunătăţit poziţia în clasament, iar cinci firme au intrat în premieră în top.

În 2015, rata medie a creşterii anuale în euro a companiilor româneşti a fost de 6%, faţă de 5,3%, în anul anterior.

„Deşi puternic afectată de scăderea preţului petrolului, industria energiei şi resurselor a contribuit semnificativ la poziţia României în clasamentul final, generând venituri de 17 miliarde de euro, urmată de industria bunurilor de consum, cu 15 miliarde de euro”, se noteză în Raportul Deloitte.

Companiile cu cea mai spectaculoasă evoluţie în top au fost Tinmar (urcare de 92 de poziţii, până pe locul 308), Lidl (+79 de poziţii până pe 185) şi Mega Image (+74 de locuri până pe 266). De asemenea, Profi Rom Food este compania cu cea mai mare rată de creştere anuală a veniturilor, de 38,1%, în rândul companiilor româneşti.

Creşterea a fost impulsionată de producţia industrială şi exporturi în anii 2013 – 2014 şi de revenirea treptată a cererii interne, în 2014. Anul 2015 a fost caracterizat de creşterea consumului şi a investiţiilor. Este de aşteptat ca România să surclaseze alte ţări din regiune în 2016, iar în anii următori se anticipează o creştere solidă”, a afirmat Lars Wiechen, partener-coordonator al Departamentului de Consultanţă Financiară Deloitte România.

La nivel general, în Raportul Deloitte CE Top 500, primele cinci locuri sunt identice cu cele din 2014, respectiv PKN Orlen (Polonia) – dar cu scăderi ale veniturilor cu 17,2%, urmată de MOL (Ungaria) – cu venituri cu 15,6% mai mici în 2015, Skoda Auto (Cehia) – creştere de 6,3%, Jeronimo Martins Poland şi Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG) din Polonia.

Pentru întocmirea raportului CE Top 500, Deloitte a realizat un sondaj în rândul liderilor celor mai mari companii din regiune, iar 17% dintre companiile româneşti prezente în clasament au răspuns că transformarea digitală reprezintă o prioritate şi că integrarea ultimelor tehnologii în beneficiul consumatorilor este un deziderat.

Clasamentul CE Top 500 este realizat pe baza veniturilor din vânzări înregistrate în situaţiile financiare individuale sau consolidate pentru anul fiscal 2015. A 10-a ediţie a raportului include cele mai mari companii din 18 ţări din Europa Centrală şi de Est, plus Ucraina, pe baza veniturilor raportate pentru anul financiar anterior, cele mai mari bănci pe baza activelor totale şi cele mai mari companii de asigurare după primelor brute subscrise.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Afacerile din transporturi
BusinessTransporturi

Afacerile din transporturi au scăzut cu 7% în primele 4 luni din 2024

Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate în principal întreprinderilor a...

afacerile
Business

Afacerile din comerțul cu autovehicule în creștere cu 5,5% în primele 4 luni

Afacerile din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor...

Volkswagen
BusinessIndustrie auto

Volkswagen redirecționează o treime din investițiile în mașini electrice către modelele diesel și pe benzină

Confruntați cu realitatea unei piețe electrice aflate în dificultate, producătorii își reajustează...

China
Business

Europenizarea mașinilor electrice din China

Creșterea taxelor vamale aplicate vehiculelor electrice din China ar putea redefini peisajul...