Aproape jumătate dintre antreprenorii români au nevoie de mentorat pentru a-și dezvolta afacerea

Conform Studiului ”Antreprenorii români în context post-pandemic” realizat la inițiativa Raiffeisen Bank, aproape jumătate dintre antreprenorii români au nevoie de mentorat și know-how extern pentru a-și dezvolta afacerea. Pe lângă mentorat, principalele nevoi menționate de cei care își deschid propriul business sunt oportunitățile de finanțare (71%), dar și modalitățile prin care își pot promova produsele sau serviciile pe piață (50%).
mentorat

“Actualul context pandemic a accentuat vulnerabilitatea economică a startup-urilor românești, 50% dintre antreprenori spunând că au fost afectați în mare măsură de restricțiile impuse în ultimul an. La Raiffeisen Bank, credem că proiectele de business aflate la început de drum au nevoie atât de finanțare cât și de mentorat și oportunități de învățare. De aceea, am lansat Startup Studio by Factory, o completare firească a programului factory by Raiffeisen Bank, prin care finanțăm afaceri la început de drum. În acest fel oferim antreprenorilor cel mai complex program de susținere a startupurilor din România, menit să crească accesul ideilor inovatoare atât la finanțare cât și la instrumente de accelerare”, a declarat Vladimir Kalinov, vicepreședinte retail Raiffeisen Bank.

Startup Studio by Factory se adresează antreprenorilor care au idei de afaceri inovatoare, dar încă nu au un plan de business bine conturat. Antreprenorii care se vor înscrie în programul de accelerare vor avea ocazia:

Să își valideze ideile de business prin metodă Design Thinking și să își îmbunătățească ideea, astfel încât să răspundă nevoilor clienților identificate în urmă unei analize atente a pieței;

Să dezvolte un plan de business solid, pentru definirea obiectivelor financiare, operaționale și comerciale.

Odată parcurse aceste etape, antreprenorii vor avea noi oportunități de dezvoltare pentru afacerea lor. Vor fi ajutați să își construiască o strategie de business pentru a atrage cât mai mulți clienți, vor participa la sesiuni de mentorat one-to-one cu executivi de top sau fondatori ai unor companii din domeniu și vor lua parte la evenimente de business dedicate industriei în care activează. În plus, vor fi ghidați pentru a-și construi un pitch atractiv, astfel încât să poată accesa cu succes unul dintre creditele preferențiale factory by Raiffeisen Bank de până la 50.000 euro.

“Experiență acumulată în primele edițîi ne-a demonstrat faptul că românii au un apetit mult mai mare decât ne-am fi așteptat pentru inovație și antreprenoriat. Am descoperit că există multă creativitate și modalități practic nelimitate de a reinventa, sau revoluționa un produs, ori o industrie. Tocmai de aceea, Startup Studio by Factory nu va fi singură noutate din acest an. Programul factory va avea o schimbare majoră, oferindu-le antreprenorilor posibilitatea să își înscrie ideile de afacerii în competiția business-urilor creative pe tot parcursul anului, și nu doar într-o perioada limitată de timp”, a adăugat Kalinov.

Până pe 16 aprilie, antreprenorii se vor putea înscrie la una dintre cele două sesiuni Startup Studio by Factory, care se vor desfășura în lunile mai-iunie și septembrie-octombrie 2021. De asemenea, începând cu luna aprilie, antreprenorii care au deja o idee de afacere și vor să aplice doar pentru finanțare se pot înscrie în programul de creditare factory by Raiffeisen Bank pe tot parcursul anului.

Aflat la cea de a patra ediție, factory by Raiffeisen Bank este un program care susține inovația în business prin acordarea unor credite avantajoase de până la 50.000 € startup-urilor din România. Până în acest moment, peste 200 dintre business-urile care au trecut prin porțile fabricii au beneficiat de mentorat și finanțare de peste 8 milioane euro.

Studiul ”Antreprenorii români în context post-pandemic” a fost realizat de compania Reveal Marketing Research la solicitarea Raiffeisen Bank, în perioada ianuarie – martie 2021, și conține un element calitativ (interviuri în profunzime, cu persoane din mai multe segmente de vârstă), cât și unul cantitativ (sondaj în rândul antreprenorilor români cu afaceri cu o vechime de până în 5 ani). Sondajul a fost aplicat pe un eșantion de 453 persoane, bărbați și femei cu vârstă între 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel național.

 

CITEȘTE ȘI:

97% dintre români utilizează un smartphone, jumătate dintre aceștia preferând Samsung

Lidl deschide două magazine, care dispun de staţii de încărcare pentru mașini electrice

Guvernul ar putea suspenda activitatea firmelor care încalcă repetat măsurile anti-Covid

 

 

Adaugati comentariu