În cadrul Programului Rabla Clasic 2021, Administraţia Fondului pentru Mediu a acceptat, până acum, un număr de 115 dosare de la persoane juridice, pentru 157 autovehicule.
De asemenea, tot pentru persoane juridice, au fost publicate 48 dosare acceptate în cadrul Programului Rabla Plus 2021, pentru 90 autovehicule electrice, dintre care 49 electrice – hibride şi 41 autovehicule pur electrice.
AFM a mai anunțat că peste 18.000 de persoane fizice s-au înscris la producători și dealeri auto în cadrul Programului Rabla Clasic 2021, până în prezent fiind achiziţionate 7.336 de autovehicule şi o motocicletă.
În cadrul programului Rabla Plus 2021, s-au înscris la producători și dealeri auto, 2.234
persoane fizice, până în prezent fiind achiziționate 299 mașini noi (195 pur electrice și 104
hibrid plug-in).
”Listele dosarelor acceptate în cadrul acestor programe sunt publicate pe site-ul www.afm.ro, la secţiunile aferente Programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus. Persoanele juridice care au fost acceptate se pot adresa producătorilor/dealerilor auto validaţi în Programele Rabla şi Rabla Plus, listele acestora fiind disponibile pe site-ul instituţiei”, menţionează AFM.
Programele Rabla Clasic şi Rabla Plus pentru acest an au demarat pe data de 26 aprilie.
Rabla Clasic 2021 are un buget total de 440 de milioane de lei, cu 35 de milioane de lei mai mult decât în 2020, ceea ce va permite achiziţionarea a peste 55.000 de autovehicule noi, mai puţin poluante.
Pentru acest an, a fost majorată atât prima de casare – de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, cât şi ecobonusul pentru tehnologia hibrid – de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, precum şi ecobonusul GNC/GPL/emisii sub 96 de grame CO2/km – de la 1.000 de lei la 1.500 de lei.
Suma maximă ce va putea fi decontată din costurile unei maşini noi prin Rabla Clasic poate ajunge la aproximativ 2.250 de euro, în condiţiile în care ecobonusurile pot fi combinate între ele şi adăugate la prima de casare.
Noua ediţie a Programului Rabla Plus are, în acest an, cel mai mare buget de la lansare, respectiv 400 de milioane de lei, dublu faţă de anul anterior. În acest context, în 2021 se păstrează neschimbată cea mai mare primă din Europa pentru maşinile electrice, respectiv 10.000 de euro pentru full electric şi circa 4.500 de euro pentru maşini hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou. Cei care vor dori să renunţe la o maşină veche, poluantă, şi să achiziţioneze un autovehicul electric vor beneficia atât de prima de casare acordată prin Programul Rabla Clasic, în valoare de 7.500 de lei, cât şi de ecotichet.
De asemenea, pentru achiziţionarea de motociclete noi, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 5.500 lei. Valoarea cumulată a ecotichetului şi a primei de casare nu poate depăşi 50% din valoarea de achiziţie a motocicletei electrice.
CITEȘTE ȘI:
Limuzina Paykan Hillman-Hunter a lui Nicolae Ceaușescu, scoasă la licitație
RAR. Defecțiuni majore la peste 90% dintre vehiculele controlate în Capitală
Licitație pentru realizarea Studiului de fezabilitate destinat VO Sighetu Marmației
Comentați?