Află ce modificări sunt propuse pentru viitorul transporturilor rutiere

Transporturile rutiere sunt în prag de mari schimbări. Dacă unele vor fi benefice și vor ușura activitatea transportatorilor, altele vor conduce la creșterea costurilor de operare. Este un exemplu clasic de legislație "Pentru unii mumă, pentru alții ciumă".

 

Data de 31 mai a fost momentul ales de către Comisia Europeană pentru a prezenta modificările cadrelor legislative din domeniul transportului rutier de mărfuri.Doamna Violeta Bulc, Comisar European pentru măsuri în Transporturi a afirmat că transporturile rutiere sunt de o importanță vitală, în domeniu fiind implicate peste cinci milioane de persoane și peste 550.000 de companii, de la firme mari și până la IMM-uri. Sub pretextul îmbunătățirilor condițiilor de muncă, dar și a protecției mediului, au fost propuse mai multe schimbări. Ce-i drept, chiar dacă o parte din aceste schimbări par să fie în favoarea angajaților, în realitate acestea sunt mai rentabile pentru companiile vestice de transport rutier. Sunt vizate patru axe de modificări legislative pentru:

– Buna funcționare a pieței interne rutiere

– Asigurarea unor condiții de lucru mai bune pentru angajați (șoferi)

– Rezolvarea unor probleme de mediu

– Schimbări pentru utilizarea mai eficientă a potențialului digital

Comisarul European Violeta Bulc

Piață internă echitabilă… pentru vestici

Una dinre cerințe este blocarea activităților companiilor care nu au, de fapt, un sediu stabil (așa-numitele companii mail-box) care evită taxele și impozitele. Este o măsură corectă, dar greu aplicabilă. Orice companie va putea să-și facă un sediu fictiv în apartamente de bloc, la pensionari sau persoane care nu vor putea fi trase la răspundere dacă se vor constata nereguli. Cei care vor dori să evite portițele legale, vor găsi o modalitate.

O cerință specială este pe domeniul cabotajului, unde se va impune o limită de timp de cinci zile pentru transportatorul ce efectuează operațiuni de cabotaj. Momentan, organele de control sunt incapabile de a realiza o verificare eficientă a operațiunilor de acest tip, afirmă doamna Bulc. Ulterior, pe baza datei de intrare în spațiul comunitar se va putea afla exact dacă au trecut cele cinci zile obligatorii în care se poate face cabotaj. Pe scurt, transportatorilor români le vor rămâne maxim 4 zile (dar mai degrabă 3).

Cabotajul este posibilitatea unei companii de a efectua transport rutier pe un anumit teritoriu. Exemplu: o companie de transport românească are de livrat marfă în Franța din România. De la destinație pe cursa de întoarcere poate face transport pentru alte companii din drum (Germania, Austria, Ungaria, Cehia etc). Dar poate face și un ocol prin Spania pentru a face o livrare. Această limitare va fi în favoarea companiilor de transport din vestul Europei care nu au o problemă în a face cabotaj pe cinci zile, dată fiind apropierea geografică între statele membre UE. Cu ajutorul noilor norme se dorește facilitarea controalelor care se doresc a crește până la 3 procente din viitor. La ora actuală unul din cinci camioane merg fără încărcătură. Speranța comisiei de transport este că acest procent se va diminua. De parcă transportatorii vor să meargă cu camioanele goale. Cel mai probabil va scădea numărul de camioane goale din Vest, nu pentru cele din Est.

 

Taxa Croatia site

Adaugati comentariu