Advertisement

Acumulatorul litiu-stricla
Home Piaţa auto Flotă verde Acumulatorul litiu-sticlă a fost patentat

Acumulatorul litiu-sticlă a fost patentat

Este vorba despre un nou tip de baterie, care promite să accelereze trecerea către propulsia full-electrică. Acumulatorul litiu-sticlă a fost dezvoltat de către inventatorul bateriei Li-ion și patentat de Hydro Quebec.

Se discută deja de patru ani despre ”viitorul acumulator litiu-sticlă”, dar în 2020 a ajuns să fie numit ”noul acumulator litiu-sticlă”, pentru că John Goodenough l-a patentat în acest an. Cine este Goodenough? Este co-inventatorul bateriei Li-ion, care, în 2019 a câștigat Premiul Nobel pentru Chimie prin care este recunoscută importanța tehnologiei Li-ion.

Ajuns la 97 de ani, americanul reprezintă garanția că acest nou principiu, al acumulatorului litiu-sticlă este viabil. În esență, vorbim despre o baterie solid-state care utilizează sticla drept electrolit și are electrozii realizați din litiu. Bateriile actuale folosesc electrolit lichid, care poate lua foc.

Am testat noul Renault ZOE!

Prima dată s-a discutat despre ea în ediția din decembrie 2016 a jurnalului științific lunar Energy & Enviromental Science. Acum s-a ajuns la nivelul la care furnizorul de utilități canadian Hydro-Quebec va începe comercializarea sa.

John Goodenough, acumulatorul litiu-sticla
John Goodenough, sursa foto: UT Cockrell School

Care sunt principalele sale avantaje? Conform cercetătorului american și a colegei acestuia, Maria Helena Braga, acumulatorul litiu-sticlă poate înmagazina de până la trei ori mai multă energie decât o baterie Li-ion, nu ia foc și nu prezintă pericolul creșterii dendritelor de litiu care pot produce scurtcircuite, probleme tipice bateriilor Li-ion.

”Cred că avem posibilitatea să facem ceea ce încercăm de 20 de ani încoace”, spune Goodenough. ”Adică să producem un autovehicul electric care să aibă un preț asemănător și să fie la fel de ușor de folosit ca unul cu motor convențional.”

Colega sa a completat că testele de laborator au dezvăluit capacitatea bateriei de a rezista la ”probabil mii” de cicluri încărcare/descărcare, în condițiile în care bateriile Li-ion pot suporta în medie 1.000-2.000 de cicluri. Totodată, testele la temperaturi între -20 º C și 60 º C au fost trecute fără probleme.

Noua tehnologie se alătură celor deja existente, care continuă să fie dezvoltate în paralel: bateria cu amidon, bateria cu folie de nichel și bateria single crystal.

 

via theDriven

foto deschidere: Hydro-Québec

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

vehiculele electrice
FinanciarFlotă verde

FMI: Tranziţia la vehiculele electrice va avea un amplu impact asupra industriei auto

Tranziţia globală la vehiculele electrice va avea un amplu impact asupra investiţiilor,...

Călărași
Flotă verdeFonduri publice

Flotă de 20 de autovehicule ”verzi” pentru Primăria Călărași

Primăria Călărași intenționează să achiziționeze, prin licitație, un număr de 20 de...

CAFE
Analize de piațăFlotă verde

Standardul CAFE. Franța se opune sancționării cu miliarde de euro a producătorilor auto

Ministru francez al Economiei, Finanțelor și Industriei, Antoine Armand, a sugerat sectorului...

Luca de Meo
Flotă verde

Luca de Meo, Renault: „Este urgent să fie oprite reglementările CAFE în 2025”

Cu ocazia Salonului Auto de la Paris, șeful Grupului Renault și președintele...