În luna octombrie 2023, piața auto s-a extins semnificativ, înmatriculările de mașini noi în UE crescând cu 14,6%, până la 855.484 de unități, a anunțat, marți, Asociația Contructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Potrivit organizației, rezultatul din octombrie marchează astfel a 15-a lună consecutivă de creștere, cu avansuri procentuale notabile de două cifre în trei dintre cele mai mari piețe: Franța (+21,9%), Italia (+20%) și Spania (+18,1%). Cu toate acestea, piața auto germană a raportat o creștere mai modestă de la an la an, de 4,9%.
În primele 10 luni, înmatriculările de mașini noi au crescut cu 16,7%, însumând aproape 9 milioane de unități. Toate piețele au crescut în perioada ianuarie – octomrbie 2023, cu excepția Ungariei. În special, cele mai mari patru piețe: Italia (+20,4%), Spania (+18,5%), Franța (+16,5%) și Germania (+13,5%) au contribuit la această tendință pozitivă.
Înmatriculările de mașini noi în UE, după sursa de energie
În luna octombrie 2023, cota de piață a mașinilor electrice pe baterie a crescut la 14,2%, de la 12% în aceeași lună a anului trecut. În primele zece luni, cota de piață a mașinilor electrice pe baterie a ajuns la 14%, depășind-o pentru prima dată pe cea a modelelor diesel. Mașinile electrice hibrid și-au asigurat locul al doilea, cu o cotă de piață de aproape 29%, în timp ce mașinile pe benzină s-au menținut pe prima poziție, deși au scăzut la 33,4% în octombrie.
În octombrie 2023, înmatriculările de mașini electrice pe baterie în UE au crescut semnificativ, cu 36,3%, până la 121.808 unități. Mai multe piețe au contribuit la această expansiune, înregistrând creșteri procentuale de trei cifre, în special Belgia (+147,3%) și Danemarca (+100,7%). După o încetinire din septembrie, Germania – cea mai mare piață pentru mașini electrice cu baterii – a crescut modest în octombrie (+4,3%). Volumul total de vehicule a urcat la 1,2 milioane de unități, marcând un avans de 53,1% față de anul trecut și înregistrând, în primele 10 luni din 2023, o cotă de 14% din piața auto din UE.
Înmatriculările noi de mașini hibride au crescut cu 38,6% în luna octombrie, propulsate de creșterea substanțială pe primele trei piețe din regiune: Germania (+57,9%), Franța (+40,1%) și Italia (+28%). Aceasta a contribuit la creșterea de 29,8% în primele 10 luni, totalizând 2,2 milioane de unități vândute și reprezentând peste un sfert din piață.
Vânzările de mașini hibride plug-in au scăzut cu 5% de la an la an, la 72.002 de unități în luna octombrie. În pofida creșterilor notabile din Belgia (+70,2%) și Franța (+34,2%), a fost insuficient pentru a compensa declinul Germaniei (-49%), cea mai mare piață pentru această sursă de energie. Drept urmare, cota de piață a mașinilor hibride plug-in a scăzut de la 10,2% la 8,4% în octombrie.
În luna octombrie 2023, piața mașinilor pe benzină a crescut cu 8,1%, deși ponderea în total a scăzut de la 35,4% la 33,4% față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea semnificativă a vânzărilor pe piețele cheie din UE, inclusiv Italia (+21%), Franța (+17,4%), Spania (+7,7%) și Germania (+7,5%), a contribuit la avansul de luna trecută.
Pe de altă parte, piața dieselurilor și-a continuat declinul în octombrie, scăzând cu 13,2%. Această tendință a fost evidentă pe majoritatea piețelor din UE, inclusiv pe cele mai mari patru: Franța (-29,4%), Spania (-20,2%), Germania (-4,6%) și Italia (-3,7%). Mașinile diesel au acum o cotă de piață de 12%, în scădere față de 15,9% în octombrie 2022.
CITEȘTE ȘI:
AFM deschide o nouă sesiune ”Rabla Plus”, destinată persoanelor fizice
Top 5 mașini second hand care se vând cel mai rapid
Comentați?