A venit timpul şi pentru Drumul Expres Constanţa – Tulcea?


Fondurile ar putea fi alocate prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare
2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectiv Specific 2.1. Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiţii, Operaţiunea – Creştereamobilităţii pe reţeaua rutieră a TEN-T globală.
Potrivit CNAIR, valoarea totală a proiectului este de 22,36 milioane de lei, din care 85% va fi contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 16,1 milioane de lei, 15% contribuţia naţională – 2,8milioane de lei, restul de 3,4 milioane de lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
Durata proiectului este estimată la 27 luni.
Licitaţia pentru desemnarea companiei care va realiza Studiul de Fezabilitate a fost lansată în primăvara anului trecut, dar câştigătorul nu a fost încă anunţat.
Drumul Expres Ovidiu Constanţa – Tulcea este cuprins în Master Planul General de Transport cu denumirea generică „Dobrogea Expres”, indicativ DX 8, urmând să facă legătura între localităţile Constanţa – Babadag – Tulcea – Isaccea – Măcin – Brăila.
Astăzi, legătura dintre Constanţa şi Tulcea este asigurată de Drumul Naţional DN 22 (E 87), cu un trafic foarte ridicat şi cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulaţie a drumului. Cea mai mare parte a infrastructurii pe această şosea are o stare tehnică defavorabilă, 60% din traseu fiind la standard de drum cu o singură bandă de circulaţie pe sens.
CITEŞTE ŞI:
Primii bani europeni pentru drumul expres Buzău – Brăila
Așa arată cea mai ieftină Skoda Octavia