Advertisement

nissan motor

Pleacă Nissan din Europa?

Toate declarațiile, comunicatele de presă și acțiunile întreprinse de Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi indică o concentrare a mărcii nipone pe piețele din Asia și America de Nord. Să însemne asta retragerea totală de pe bătrânul continent? Pleacă Nissan din Europa?

Alianța a pus la cale un plan complet de restructurare, pe care ni-l va prezenta pe 28 mai, într-o conferință de presă. Este un plan detaliat, care va cuprinde toate aspectele legate de dezvoltarea noilor modele, prezența pe piață a mărcilor sale și prognoze de evoluție pentru fiecare marcă a Alianței.

Mișcările de trupe în interiorul Alianței au început deja: Mitsubishi a început pregătirile pentru a achiziționa 10% din acțiunile Renault, mărindu-și participația în interiorul grupului, iar Nissan deja și-a ”trădat” concentrarea resurselor pentru piața din China.

Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi

Se pare că planul de bătaie este pus în aplicare deja de câteva luni, de când Nissan a început să caute potențiali clienți pentru două uzine aflate în Marea Britanie și Spania. Pe atunci nimeni nu bănuia ce are de gând Alianța, însă, în lumina noilor declarații, pare că Nissan se pregătește de plecarea din Europa.

Acum, Reuters vine cu o nouă știre: Nissan ”va da înapoi” din Europa și din alte regiuni, pentru a se concentra pe Statele Unite, China și Japonia. Cel puțin asta au afirmat persoane din interiorul staff-ului nipon, care au luat legătura cu agenția germană de știri. Dacă în trecutul apropiat lupta pentru a-și crește cota de piață în Statele Unite a transformat Nissan într-o marcă ”ieftinită”, de acum abordarea japonezilor de va schimba, cu o rețea solidă de dealeri, o linie de modele împrospătată și focalizată pe o categorie de prețuri ușor mai ridicată și pe profitabilitate crescută.

”Acesta nu este doar un plan de reducere a costurilor. Raționalizăm operațiunile, reprioritizăm și refocalizăm întreaga afacere, plantând noi semințe pentru viitor”, a spus unul dintre interlocutorii Reuters.

Este un plan logic la nivel de Alianță, care ar trebui să scadă concurența dintre mărci, fiecare concentrându-se pe anumite zone de interes. Pe de altă parte, Grupul Volkswagen face exact opusul, comercializând aceleași produse prin intermediul tuturor mărcilor sale, cu minime diferențe. Două abordări diametral opuse, care își vor arăta rezultatele într-un viitor mediu și lung.

 💡 Viitoarele interioare Nissan vor renunța la butoane? 💡 

Persoanele de la Nissan sunt de părere că planul îi va ajuta să scadă cheltuielile cu cercetarea și dezvoltarea, concomitent cu focalizarea resurselor financiare economisite fix în zonele care arată maxim interes pentru fiecare marcă și tehnologie în parte. O strategie care, trebuie să recunoaștem, are sens.

Test drive - Nissan Qashqai 1.3 DiG-T

Deci pleacă Nissan din Europa?

Noi nu credem sub nicio formă că părăsirea Europei este o opțiune pentru Nissan, mai ales că modelul Qashqai este fruntaș la vânzările în segment și noua generație este aproape gata de lansare, Juke tocmai a fost complet schimbat, iar Leaf este a treia cea mai de succes electrică pe bătrânul continent.

Noul Nissan X-Trail - pleacă Nissan din Europa?

Mai mult, viitorul X-Trail va fi prezentat în curând și, deși nu are un loc în topul vânzărilor SUV-urilor medii, are un mare potențial de creștere, mai ales că Nissan plănuiește să-l plaseze mai aproape de zona premium a segmentului prin dotări și finisaje. Cel mai probabil este ca Nissan să aibă și în viitor o prezență constantă în Europa, chiar dacă fiecare brand al Alianței se va concentra pe anumite segmente și piețe. Vom afla totul pe 28 mai!

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașini second hand
Analize de piațăAuto rulate

Transparența pieței de mașini second hand din România a scăzut ușor pe parcursul anului

Deși piața de mașini second hand s-a stabilizat și a revenit, în...

CAFE
Analize de piațăFlotă verde

Standardul CAFE. Franța se opune sancționării cu miliarde de euro a producătorilor auto

Ministru francez al Economiei, Finanțelor și Industriei, Antoine Armand, a sugerat sectorului...

Italia
Analize de piață

Italia cere UE o examinare anticipată a interdicției mașinilor termice din 2035

Italia dorește ca Uniunea Europeană să devanseze examinarea interdicției privind vânzarea de...

autoturisme pur electrice
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme pur electrice s-au prăbușit cu 56,6% în luna septembrie

În luna septembrie a anului 2024, față de aceeași perioadă a anului...