Advertisement

margina - holdea
Home Infrastructură A început construcția lotului Margina – Holdea de pe A1, care include ”tunelurile pentru urși”

A început construcția lotului Margina – Holdea de pe A1, care include ”tunelurile pentru urși”

Asocierea de constructori din România și Bosnia-Herțegovina, Spedition UMB – Tehnostrade SA&PE Construct – Euro-Asfalt, a început etapa de construcție a segmentului Margina (jud. Timiş) – Holdea (jud. Hunedoara) de pe autostrada A1 Lugoj-Deva, în lungime de aproximativ 10 km.

Lotul de autostradă Margina – Holdea, format din secţiunile E şi D ale Lotului 2, cuprinde și cele două ”tuneluri pentru urşi”, ce vor măsura, însumat, 2,13 kilometri de tunel forat. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecţionale, cu câte o cale de circulaţie pe fiecare și cu platforma de 11,25 m.

În lipsa segmentului Margina – Holdea, vehiculele sunt obligate să circule pe DN 68A, care a devenit cel mai tranzitat drum din zonă, fiind mereu foarte aglomerat.

”Pe ”Lotul cu tuneluri” de pe autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, se lucrează la decopertarea terenului și la drenarea apelor din zonă, urmând ca antreprenorul să aducă și alte utilaje pentru a efectua restul lucrărilor pregătitoare. Până acum s-a decopertat până la km 51 al proiectului, mai precis până înainte de intrarea în primul tunel care se va construi pe acest sector”, au anunțat reprezentanții DRPD Timișoara.

Potrivit CNAIR, durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni pentru proiectare (etapa încheiată) și 34 de luni pentru execuție.

Valoarea contractului este de 1,8 miliarde de lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene. Pentru finalizarea secțiunii D banii provin din Pprogramul Operațional Infrastructura Mare (POIM) iar pentru proiectarea și execuția secțiunii E, din Programul național de Redresare și reziliență (PNRR)

Traficul pe Lotul Margina – Holdea va fi deschis în anul 2026. ceea ce înseamnă că se va putea circula pe A1, de la Sibiu la Nădlac, fără întreruperi, doar în regim de autostradă

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Restricții de circulație în zonele afectate de caniculă. Care sunt excepțiile

Calea către service-uri auto incluzive

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Ditrău - Grințieș
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Contract semnat pentru construcția Lotului 2A Ditrău – Grințieș

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a semnat, joi, primul contract de...

DN 73C
Infrastructură

Opt oferte pentru modernizarea Lotului 1 Curtea de Argeș – Tigveni al DN 73C

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit, marți, opt oferte...

Sărăţeni - Joseni
Infrastructură

Autostrada A8. Zece oferte pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul 1C Sărăţeni – Joseni

Zece oferte au fost depuse la contractul pentru supervizarea lucrărilor de proiectare...

Cernica - Pantelimon
Infrastructură

Autostrada A0. Lotul Cernica – Pantelimon poate fi gata în 2025 dacă sunt îndeplinit 3 condiții

Cei 4,47 kilometri ai lotului 4 Cernica – Pantelimon, parte din Autostrada...