Advertisement

Direcția Națională de Probațiune
Home Piaţa auto Flotă verde T&E: Mașinile electrice mai mici pot reduce necesarul de metale critice cu aproape 25%

T&E: Mașinile electrice mai mici pot reduce necesarul de metale critice cu aproape 25%

Cererea de metale critice va crește rapid în Europa până în 2050, pe măsură ce continentul trece la transportul rutier cu emisii zero. Cu toate acestea, potrivit unei noi analize realizate de Transport & Environment (T&E), cererea estimată de materii prime ar putea scădea cu până la 49% în această perioadă. Pentru a realiza acest lucru, guvernele și UE trebuie să ia măsuri pentru a reduce dimensiunea bateriilor și a mașinilor.

Dacă politicienii nu acționează, Europa ar avea nevoie de aproximativ 200 de ori mai multe materii prime pentru baterii până în 2050 pentru a decarboniza flota decât a folosit anul trecut, se arată într-un nou studiu publicat de organizația non-guvernamentală de mediu Transport & Environment. Cu toate acestea, cererea viitoare de litiu, nichel, cobalt și mangan ar putea scădea cu 36 – 49 % dacă se adiptă politici care încurajează vehiculele electrice cu baterie (BEV) mai mici și mai accesibile, introduc procese chimice inovatoare pentru baterii și reduc călătoriile cu mașina personală.

Reducerea dimensiunii bateriei prin realizarea de vehicule electrice mai mici este cea mai eficientă modalitate de a reduce consumul de metal cu 19-23%. Potrivit T&E, este necesară o strategie la nivel european pentru a trece de la modelele SUV aflate astăzi pe piață la vehicule electrice mai mici, mai accesibile și mai eficiente din punct de vedere al resurselor. Pentru a impulsiona accelerarea electromobilității, sunt necesare măsuri naționale precum o reformă ecologică a impozitării autovehiculelor de companie. În același timp, ar trebui stabilite stimulente fiscale pentru modelele mai mici. La nivelul UE, sunt necesare standarde de eficiență pentru baterii și cerințe pentru producătorii de automobile pentru a produce mai multe modele entry-level.

Mașinile electrice mai mici sunt ideale pentru baterii, care sunt fabricate folosind procese chimice care necesită mai puține resurse și pot reduce cerințele de metal cu până la 20%. Este necesară o bună politică industrială pentru a stimula în continuare producția europeană de noi tehnologii, cum ar fi bateriile pe bază de fier (LFP) și bateriile pe bază de sodiu (Na-

Cerințele de materii prime pot fi reduse cu încă 7-9% prin reducerea numărului de kilometri parcurși. În acest scop, T&E solicită o serie de măsuri, cum ar fi mai puțină construcție de drumuri, spațiu redus pentru vehiculele private și taxe de parcare crescute. Guvernele ar trebui, de asemenea, să promoveze transportul public sau comun și formele active de mobilitate, cum ar fi ciclismul.

„Mașinile electrice mai mici reprezintă cea mai mare contribuție pe care o putem aduce la reducerea consumului nostru de materii prime pentru baterii. Ar trebui să folosim un standard de eficiență al UE pentru a obliga producătorii de automobile să ofere în sfârșit vehicule complet electrice mai eficiente din punct de vedere al resurselor, care sunt, de asemenea, mai accesibile decât SUV-urile supradimensionate de astăzi”, a conchis Friederike Piper, responsabil de mobilitatea electrică în cadrul a T&E Germany.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Înmatriculările de autoturisme noi în UE au crescut cu aproape 18% în primul semestru din 2023

Noi caracteristici digitale și tehnologie îmbunătățită pentru Ford Transit în 2024

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

CO2
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană refuză amânarea cu doi ani a țintelor de CO2 pentru vehicule

După cum era de așteptat, Comisia Europeană a refuzat solicitarea (neoficială) a...

Flotă verde

Vehiculele concept KIA PBV debutează în premieră europeană

Kia a organizat premiera europeană a noului concept Platform Beyond Vehicle (PBV)...

vehicule electrice
Flotă verdeFonduri publice

În licitațiile pentru transportul public din 2024 au fost lansate cereri pentru achiziția a peste 2.200 de vehicule electrice

În primele opt luni ale anului 2024, licitațiile publice pentru transportul electric...

CO2
Flotă verdeJuridic

Constructorii auto europeni vor o amânare de 2 ani a țintelor de CO2, până în 2027

Potrivit unei document intern al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), ajuns...