Advertisement

grupul Renault
Home Piaţa auto Industrie auto Grupul Renault va crește salariile angajaților din Franța cu 7,5%, cea mai mare majorare din 1992

Grupul Renault va crește salariile angajaților din Franța cu 7,5%, cea mai mare majorare din 1992

Grupul Renault a propus, în 2023, o creștere cu 7,5% a bugetului său de salarii din Franța, cea mai mare din ultimii 30 de ani, au declarat trei surse sindicale pentru Reuters.

Această majorare, propusă pentru a răspunde preocupărilor angajaților în fața inflației, este formată dintr-o creștere cu 5% a bugetului pentru majorări salariale generale și individuale, și dintr-una de 2,5%, reprezentând bonusul pentru restabilirea puterii de cumpărare a angajaților care câștigă mai puțin de trei salarii minime.

În Franța, salariul minim brut în 2023 este de 1.709 euro/lună, iar cel net, de 1.353 euro/lună.

Astfel, pentru operatorii, tehnicienii și supraveghetorii angajați în Grupul Renault, care reprezintă aproximativ două treimi din forța de muncă, creșterea va fi de aproximativ 110 euro net pe lună.

Acordul, anunțat joi seară, după o zi maraton de discuții în cadrul Negocierilor Anuale Obligatorii, este acum supus semnării sindicatelor, dar se va aplica și fără acordul acestora.

Renault a înregistrat, în 2022, vânzări în scădere cu 9,4% față de 2021, până la 1.466.729 unități. Din totalul vânzărilor, 832.605 de unități au ajuns în Europa, iar 634.124 în afara continentului. Creșterea până la 43% a procentului din vânzări realizat în afara Europei, o țintă urmărită de companie, se datorează performanțelor bune din America Latină (+8%), Turcia (+23%) și Maroc (+11%).

De asemenea, dintre cele 1,46 milioane de vehicule comercializate, 1.139.919 au fost autoturisme și 326.810 comerciale sub 3,5 tone.

Conform Renault, compania și-a atins obiectivul de retail, cu mai mult de unul din două vehicule vândute către clienți persoane fizice. Mixul de retail a crescut cu 8 puncte față de 2021 pentru a ajunge la 51%. Cota pe piața de retail s-a îmbunătățit cu 0,3 puncte față de 2021, până la 6,1% în Europa.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Toyota va avea un nou CEO, după demisia lui Akio Toyoda

Guvernul a decis deschiderea Punctului de trecere a frontierei Racovăţ – Diakivţi

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...