Ideea de a preveni blocarea roţilor atunci când un autoturism frânează greu, astfel încât maşina să poată continua să fie condusă, a apărut încă din anii 1920. Dar o soluţie a problemei a venit doar odată cu dezvoltarea unor sisteme electronice puternice.
Începând cu anul 1965, inginerii de la Teves (ulterior ITT-Teves) – compania a devenit parte a Continental în 1998 – au lucrat la un sistem anti-blocare al frânei pentru autoturisme. Începând cu anii ’70, circuitele integrate bazate pe tehnologia circuitelor analogice au fost folosite pentru a regla presiunea frânei şi pentru a preveni astfel blocarea roţilor. Sistemul ABS a fost prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt – IAA acum 50 de ani, în 1969.
Producţia de serie a venit după mult timp
Cu toate acestea, tehnologia a fost utilizată iniţial doar în 36 de vehicule de testare pentru poliţia suedeză. Criza petrolului şi slăbirea ulterioară a economiei, care a afectat în special piaţa auto, au împiedicat producţia de serie timp de ani. Acest lucru a început în sfârşit în 1984, ca o descoperire tehnologică: spre deosebire de sistemele concurente care erau deja pe piaţă, Teves, acum parte a Continental, a lansat MK II, primul ABS controlat prin microprocesor din lume pentru maşinile de pasageri.
În America de Nord a fost disponibil pentru Lincoln Continental, în timp ce în Europa această tehnologie de siguranţă a devenit o caracteristică standard a Ford Scorpio.
Instalarea sa în fabrică a fost o altă noutate, deoarece la acel moment ABS-ul era de obicei disponibil doar ca o caracteristică opţională pentru o suprataxă semnificativă.
Citiţi articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro
TE MAI POATE INTERESA ŞI:
Nokian Tyres Intuitu, sistemul digital de monitorizare a temperaturii şi presiunii din anvelope
Via Carpatia. UE investeşte într-o autostradă dintre Ungaria şi Slovacia
Scandalul „Lugoj-Deva”. Contract reziliat, conflict diplomatic, primele fisuri şi garanţie executată
Comentați?