Advertisement

transportul alternativ
Home Administrare flote Juridic Ridesharing-ul reglementat, în paralel, de Guvern şi Parlament

Ridesharing-ul reglementat, în paralel, de Guvern şi Parlament

Guvernul a adoptat, marţi, 25 iunie 2019, Ordonanţa de Urgenţă privind activităţile de transport alternativ de persoane, act normativ care reglementează serviciile de ridesharing prestate de Uber, Bolt şi Clever. În acelaşi timp, în Camera Deputaţilor, un proiect similar a primit raport favorabil în comisiile de specialitate.

Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului prevede ca operatorii serviciilor în sistem alternativ de transport să obţină avizul tehnic de la Ministerul Comunicaţiilor în fiecare an (anterior era vorba de o autorizaţie pe 3 ani). Taxa anuală pe care o vor achita la MCSI este 50.000 de lei.

Autoturismele cu care se efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

  • maxim 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto;
  • inspecţia tehnică periodică (ITP) realizată la fiecare 6 luni;
  • la momentul cursei, autoturismul trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei;
  • conducătorii auto deţin copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ.
  • autoturismul să nu fie mai vechi de 15 ani
  • autoturismele pot fi în proprietatea şoferilor, sau în leasing, or prin închiriere sau comodat.

Şoferii trebuie să aibă vârsta de cel puţin 21 de ani şi să deţină un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de Autoritatea Rutieră Română – A.R.R.; să deţină permis de conducere categoria B cu o vechime de cel puţin 2 ani.

De asemenea, şoferii trebuie să „aibă o ţinută corespunzătoare, un comportament civilizat şi preventiv în relaţia cu clientul, să nu refuze efectuarea cursei în condiţiile iniţial agreate, să nu solicite plata de către pasager a unei alte sume de bani în schimbul activităţii de transport efectuate, să nu utilizeze mijloacele audio/video fără acordul clientului”.

Ridesharing şi de la deputaţi

Pe de altă parte, tot marţi, 25 iunie, în comisiile de specialitate din Camera Deputaţilor a fost adoptat raportul la proiectul care reglementează activitatea de ridesharing, iar preşedintele Comisiei de transporturi, Lucian Bode, a solicitat Guvernului să nu dea ordonanţa de urgenţă în acest domeniu.

Acesta a precizat că proiectul parlamentar preia toate prevederile incluse în proiectul de ordonanţă de urgenţă aflat în consultare publică pe site-ul Ministerului Transporturilor, menţionând că singura diferenţă este eliminarea valabilităţii de trei ani a actului normativ.

Circul politic

În acest context, ministrul Transporturilor a declarat că proiectul a fost luat cu copy paste, marţi, în condiţiile în care USR şi PNL au avut documentul în Parlament de 6 luni de zile.

„Eu am înţeles că unii îşi doresc să se afirme foarte mult de pe munca altora. Au luat proiectul de ordonanţă copy paste şi l-au arogat ei că este munca lor. Şi USR şi PNL au avut proiectul în Parlament cam de 6 luni de zile. Dacă voiau să îl adopte în şedinţa de plen puteau să o facă până acum. Am lucrat cot la cot cu toţi factorii implicaţi şi taximetrişti, şi platforme electronice, ca să scoatem acest proiect de ordonanţă. Ei nu pot decât să încurce mai mult ceea ce s-a întâmplat azi dacă perseverează. Sunt convins că preşedintele Camerei Deputaţilor şi liderul nostru de grup au maturitatea necesară astfel încât să nu facă o astfel de greşeală şi să îl bage la vot în plen mâine pentru că deja a fost adoptată Ordonanţa de Urgenţă în Guvern”, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, citat de Agerpres.

De altfel, pentru că a fost direct interesat de adoptarea actului normativ, Guvernul a obţinut avizele pentru în timp record, inclusiv cel de la Consiliul Economic şi Social (CES).

Proiectul OUG privind sistemul de transport alternativ a fost iniţiat de Ministerul Transporturilor.

 

CITEŞTE ŞI:

Monitorul preţurilor pentru carburanţi, lansat de la 1 iulie

Asirom asigură Casco flota RAR

Administrarea flotei de maşini. Internalizare sau externalizare?

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

stellantis
Juridic

Stellantis, adus în instanță de investitori. Întâi în SUA, acum în Țările de Jos

Fundația olandeză Fiat Chrysler Investors Recovery Stichting, care reprezintă investitorii din fostul...

Afacerile din transporturi
Transporturi

Afacerile din transporturi au scăzut cu 5,7% în primul semestru din 2024

În primele șase luni din acest an, faţă de perioada corespunzătoare din...

Marele Bazar de la Istanbul
Transporturi

Destinații de vacanță: Marele Bazar de la Istanbul

Un patrimoniu cultural deosebit de important, Marele Bazar de la Istanbul are...

Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii
Juridic

Guvernul renunță la proiectul privind Zonele cu Niveluri Scăzute de Emisii

Proiectul de hotărâre de guvern promovat de Ministerul Dezvoltării cu privire la...