8 din 10 români și-ar dori să treacă la o mașină electrică sau hibridă în viitor

Romsilva

Jumătate dintre români (51%) declară că ar lua în considerare să achiziționeze o mașină hibridă, iar 28% își exprimă dorința de a trece la cea electrică, ceea ce înseamna ca, in total, 8 din 10 și-ar dori să treacă la o mașină eco, se arată într-un studiu realizat de Reveal Marketing Research. Potrivit analizei, 85% dintre particpanții la sondaj consideră că România nu este pregătită ca infrastructură pentru șoferii mașinilor electrice. Doar 21% dintre respondenți declară că vor rămâne mereu la mașina pe diesel sau benzină.

În 2019, datele la nivel internațional arătau faptul că mașinile particulare poluează cel mai mult prin emiterea de 60,7% din totalul de emisii de dioxid de carbon provenite din transportul rutier european (în 2019). În 2020, Europa avea 51 de milioane de mașini diesel, potrivit Federației Europene pentru Transport și Mediu.

Deși directivele Uniunii Europene obligă la acțiuni în vederea combaterii schimbărilor climatice, reducerii poluării și promovării surselor alternative de energie, schimbările la nivel local par să fie lente sau inexistente. În acest context, Reveal Marketing Research a derulat un studiu despre percepția românilor față de utilizarea mașinilor electrice sau hibrid.

Deși românii cred că o mașină poate să funcționeze mai bine de 10 ani, 37% declară că o schimbă, în medie, o dată la 3-5 ani.

mașină hibrid

Un procent semnificativ afirmă că au schimbat 1-2 mașini de când sunt șoferi (43%). Deși majoritatea oamenilor (63%) sunt de părere că o mașină nouă poate avea o durată de viață optimă de (peste) 10 ani, un procent semnificativ (37%) este cel al șoferilor care au schimbat 3-5 mașini în decursul celor 15 ani de când conduc.

8 din 10 români și-ar dori să treacă la o mașină electrică sau hibridă în viitor, însă sunt de părere că Romania nu este pregătită cu infrastructura necesară.

Potrivit sondajului, 79% dintre români, un procent semnificativ, sunt deschiși la ideea de a trece în viitor la o mașină electrică sau hibrid.

Dintre aceștia, 28% declară că ar lua în considerare să achiziționeze o mașină electrică, iar jumătate dintre români (51%) își exprimă dorința de a trece la varianta hibridă.

Principalul beneficiu al mașinilor electrice este diminuarea poluării, menționat de 73% dintre români, urmat de eficiența din punct de vedere al costurilor menționată de 17% dintre oameni. Caracterul modern și inovativ este mai puțin important pentru români, astfel că doar 9% dintre ei îl consideră drept un beneficiu.

În ceea ce privește orizontul de timp, 58% dintre români cred că vor face tranziția la o mașină mai prietenoasă cu mediul în următorii 3 sau 5 ani.

România nu este pregătită ca infrastructură pentru șoferii acestor mașini, consideră 85% dintre români, deși ei și-ar dori să conducă în viitorul apropiat o mașină electrică sau hibridă.

Doar 5% dintre români sunt de părere că țara noastră este suficient de pregătită pentru acest tip de abordare sustenabilă. Este posibil că tocmai din acest motiv, unii șoferi să nu își dorească să renunțe la mașinile cu carburant convențional.

21% dintre români consideră chiar că vor rămâne mereu la mașina pe diesel sau benzină, în special cei cu venituri mici, sub 2.000 lei (28%) și nu se gândesc la tranziția către mașina electrică/hibrid.

mașină hibrid

Datele arată că respondenții sunt pesimiști și în ceea ce privește capacitatea României de a lua măsuri în următorii 3 ani spre a îmbunătăți infrastructura pentru mașinile electrice – 79% dintre ei spun că țara noastră va fi în continuare nepregătită. Aceasta este o oportunitate, însă, pentru brandurile care pot contribui la îmbunătățirea infrastructurii prin inițiative în sprijinul oamenilor dispuși să investească în mașini electrice. Este important, totodată, ca brandurile să comunice în acest sens.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) și au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenți cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural în perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de eșantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

 

CITEȘTE ȘI:

Aproape jumătate din furturile de marfă au loc în depozite. Studiu internațional

Agenția de Plăți pentru Agricultură va achiziționa 130 de vehicule 4×4 de la DAB Auto Serv

Consorțiul Ionity, înființat de Volkswagen și BMW, își va extinde rețeaua de de stații de încărcare

 

 

 

Adaugati comentariu