4 scenarii privind evoluția industriei auto în 2020. Raport PwC

evoluția industriei auto

Industria auto se confrunta cu provocări mari și înainte de criza provocată de pandemia de Covid-19, provocări cauzate atât de costurile ridicate cu investițiile în noile tehnologii, cât și de presiunea pentru a crea noi soluții de mobilitate, vehicule autonome, conectivitate ori țintele ambțioase de reducere a emisiilor de dioxid de carbon impuse de mare parte din guvernele lumii. Acum, ele vin la pachet cu o scădere semnificativa a vânzărilor la nivel global, încetinirea producției, lanțuri de aprovizionare afectate și probleme in asigurarea lichidității și a finanțării.

„Majoritatea fabricilor din industria auto s-au deschis treptat, dar nu funcționează la capacitate maximă. Distanțarea socială destul de dificilă pe o linie de asamblare, deficitul de forță de muncă cauzat de concediile medicale sau timpul necesar pentru igienizare sau pentru a aplica alte măsuri de siguranță influențează productivitatea firmelor în perioada următoare”, consideră Daniel Anghel, partener, lider al serviciilor pentru industria automotive al PwC. „Totodată, cererea consumatorilor a scăzut pe termen scurt, ducând la prăbușirea vânzărilor de vehicule noi, amânarea cheltuielilor pentru întreținere neesențială și neplata creditelor pentru împrumuturi auto, multe dintre acestea fiind datorate companiilor de leasing sau creditare ale producătorilor”, precizează acesta.

Cele patru scenarii privind evoluția industriei auto europene în 2020

În acest context, potrivit raportului PwC ”COVID-19 Automotive Perspective”, se conturează patru scenarii posibile privind evoluția industriei auto europene în acest an, care estimează o scădere a producției între 10,7% și 32,6%, iar a vânzărilor de autoturisme între 20,8% și 38,5%.

1. Dacă deficitul producției din lunile februarie – aprilie nu se va compensa, dar își revin cererea și există oferte care să trezească interesul clienților, producția auto din Europa ar putea scădea cu 10,7% până la finalul anului 2020, iar vânzările s-ar diminua cu 20,8%.

 

Citiți articolul integral pe www.autoexpertindustry.ro

 

Adaugati comentariu