WebEye se pregăteşte pentru listarea la bursă

WebEye, lider pe piaţa regională a soluţiilor telematice, anunţă finalizarea procesului de reorganizare a companiei, devenită luna această societate cu răspundere limitată, acţiune menită să susţină obiectivele sale principale – listarea la bursă, dezvoltarea companiei şi proiectele privind achiziţiile.



webeye-floteauto

Soluţiile IT sunt valabile în transportul rutier de la jumătatea secolului XX, prin apariţia tahografului, însă pasul revoluţionar a fost folosirea sateliţilor GPS pentru activităţi civile de monitorizare a vehiculelor. Acesta a fost de altfel şi momentul când WebEye s-a lansat în domeniul telematicii. Predecesorul său, compania Lambda-Com, a început operaţiunile în 2001, cu un service auto. După primii 10 ani de activitate a fost necesară regândirea comunicării şi a mecanismelor de luare a deciziilor.

În 2005, compania se impusese deja ca lider de piaţă în Ungaria şi doi ani mai târziu a început procesul de extindere intrernaţională, prin deschiderea filialei din România.

În 2012, WebEye şi-a extins reţeaua la nivel european, prin înfiinţarea WebEye International.

Iniţial, activitatea principală a fost livrarea datelor necesare printr-un sistem de comunicare bazat pe GPS şi producerea echipamentelor hardware.

Provocările WebEye precum adaptarea la tendinţele unei pieţe aflate în permanentă schimbare şi oferirea de date au determinat schimbări de natură tehnologică şi organizaţională la nivelul companiei care a ajuns astăzi la peste 300 de angajaţi.

Mobility-as-a-service

În pas cu apariţia echipamentelor mobile şi cu capabilităţile tot mai rapide de transfer de date au evoluat şi aşteptările consumatorilor.

În afară de datele extrase din echipamentul hardware, companiile din domeniul transportului de mărfuri solicită date externe, disponibile din surse externe. Ele au pretenţia să primească informaţii într-un format uşor de înţeles despre toţi factorii care au impact asupra business-ului.

Trei sferturi din logistică va continua să îşi desfăşoare activitatea pe şoselele publice, dar datorită avansului tehnologic exploziv, în 2030 se va ajunge la înjumătăţirea costurilor şi timpului pentru transport, în timp ce utilizarea vehiculelor se va tripla (PWC strategy&: The era of digitized trucking: Charting your transformation to a new business model).

Cea mai importantă tendinţă a ultimilor ani este aceea că, pe măsura dezvoltării de noi unelte smart, logistica rutieră este percepută de piaţă drept serviciu, conceptul de „mobility-as-a-service” devenind dominant.

WebEye urmează tendinţele pieţei, prin urmare a decis să îşi consolideze poziţia de lider regional într-un mod mai eficient, prin transformare multidimensională.

„Obiectivele noastre pentru 2023 sunt creşterea numărului de soluţii telematice active de la 64.000 la 200.000, dublarea veniturilor din vânzări, creşterea ratei de export la 80% şi introducerea guvernanţei corporative şi a unui sistem financiar pentru a susţine toate acestea”, a spus Pal Nemeth, CEO al nou-înfiinţatei companii WebEye Telematics ltd.

Fundaţia acestor planuri ambiţioase a fost pusă: în ultimii doi ani compania s-a consolidat la nivel de management şi a construit un puternic centru de dezvoltare în Ungaria, care vizează în principal piaţa logisticii din Europa Centrală şi de Est.

Obiectivul pe termen lung este de a încununa această perioadă de succes prin listarea la bursă, astfel încât să se poată trece la alte proiecte şi mai ambiţioase. Un pas important pentru listarea la bursă s-a făcut deja, fuziunea pe verticală a Lambda-Com şi WebEye International într-un succesor comun, WebEye Telematics ltd.

 

 

Adaugati comentariu