Advertisement

Volkswagen Passat
Home Miscellanea Financiar Volkswagen prognozează o îmbunătățire a profitului, pe fondul revenirii vânzărilor de mașini

Volkswagen prognozează o îmbunătățire a profitului, pe fondul revenirii vânzărilor de mașini

Volkswagen AG se așteaptă ca profitabilitatea să se îmbunătățească în acest an, chiar dacă multe economii sunt afectate de pandemie, iar lipsa globală de cipuri aduce prejudicii industriei auto, relatează Bloomberg.

Cel mai mare producător auto din Europa estimează o marjă de operațională (ponderea profitului operațional în cifra de afaceri, n.red.) de 5% – 6,5% pentru 2021, vizând nivelul superior al intervalului. Marja operațională este una dintre cele mai importante rate financiare, pentru că indică posibilitatea unei companii de a genera valoare adăugată pentru acționari. Anul trecut, marja operațională a fost de 4,8%.

În aceste condiții, Consiliul de Administrație al VW a propus un dividend nemodificat de 4,86 ​​euro pentru o acțiune preferențială și de 4,80 euro pentru o acțiune obișnuită.

Majoritatea producătorilor de automobile au trecut prin pandemie mai bine decât estimaseră inițial, pe fondul revenirii vânzărilor în China, cea mai mare piață auto din lume.

VW se așteaptă la o „creștere accentuată” a vânzărilor în acest an pentru a-și crește semnificativ veniturile. Compania a recunoscut că o concurență intensă, prețurile volatile ale mărfurilor și valutelor, precum și problemele din lanțurile de aprovizionare vor fi provocările din 2021.

Anul trecut, fluxul de numerar al VW s-a micșorat cu aproape jumătate, până la 6,4 miliarde de euro. Profitul operațional, excluzând elementele excepţionale legate de Dieselgate, a scăzut cu 45%, până la 10,6 miliarde de euro, în timp ce veniturile au scăzut cu 12%, până la 223 miliarde de euro, în conformitate cu cifrele preliminare publicate de companie luna trecută.

Grupul intenționează să încheie un acord cu puternicele sindicate ale angajaților săi, până la sfârșitul lunii viitoare, pentru o reducere de 5% a costurilor fixe, care au afectat în special marjele principalei divizii de mașini, VW. Cheltuielile materiale vor fi reduse cu 7% în următorii doi ani.

Alături de ID.3, SUV-ul electric ID.4, care va fi comercializat la nivel global în acest an, ar trebui să contribuie cu aproximativ 150.000 de unități la atingerea obiectivului de aproximativ 600.000 de vehicule pur electrice în 2021.

Anul trecut, vânzările Volkswagen au scăzut cu 15,2%, la aproximativ 9,3 milioane de vehicule, în timp ce numărul de automobile pur electrice livrate s-a triplat, la aproape 232.000 unităţi, iar la modelele plug-in hybrid creşterea a fost de 175%, la peste 190.000 de unităţi.

Grupul Volkswagen a anunţat recent că şi-a majorat investiţiile planificate în tehnologiile digitale şi vehiculele electrice până la 78 de miliarde de euro în următorii cinci ani, dintre care aproximativ 35 miliarde euro vor fi investite în mobilitate electrică.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

 

CITEȘTE ȘI:

Daimler plătește angajaților germani bonusuri de succes de 500 euro

Preţul acţiunilor Tesla a crescut cu peste 730% în 2020

Continental obține rezultate de top la testul realizat pe anvelope de vară

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Exporturile
FinanciarTransporturi

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 4,2% în primele 10 luni din 2024

Exporturile de mijloace de transport au crescut cu 4,2% în primele 10...

china
Industrie auto

Eurostat: China a devenit, în ultimii ani, principalul partener al industriei auto din UE

China a fost, în 2022, cel mai mare consumator de vehicule produse...

stellantis
Industrie auto

Succesorul lui Carlos Tavares la Stellantis ar putea fi Luca Maestri, fost director financiar la Apple

De la plecarea lui Carlos Tavares din funcția de CEO al Stellantis,...

electrice
Industrie auto

Vor fi forțați constructorii auto să vândă mașini electrice ieftine?

Constructorii auto sunt între ciocan și nicovală. Pe de o parte, vânzările...