Volkswagen Multivan T7 deschide o nouă eră

Volkswagen Commercial Vehicles a dezvăluit în premieră mondială o nouă generație de Multivan. În termeni tehnici, deja celebrul MPV face un salt major. Pentru prima dată în istorie, un hibrid plug-in face parte din portofoliul său de propulsii. Dar noutățile propuse sunt mult mai multe.
multivan T7

Odată cu premiera mondială a noului Multivan, Volkswagen Commercial Vehicles deschide o nouă eră pentru marcă și mobilitate. În viitor, gama Bulli va fi alcătuită din trei piloni: Multivan, Transporter 6.1 și ID.BUZZ, care urmează să fie lansat în 2022. „T6.1” rămâne specialistul pentru uz comercial și baza pentru iconicul camper van California. Cu ID.BUZZ MPV, axat pe lifestyle, și autoutilitara ID.BUZZ Cargo, adaptată mediului urban, portofoliul se va extinde cu două modele complet electrice. În timp ce noul Multivan, cu până la șapte locuri, își asumă mai mult decât oricând rolul cheie al versatilului ”all-rounder”.

multivan T7

Spuneam că Multivan ne oferă o premieră prin intermediul propulsiei hibrid plug-in. Dar noutățile nu se opresc aici. Noul Volkswagen Multivan propune și o nouă etapă evolutivă a sistemelor de asistență, operare și infotainment. În timp ce un nou concept de interior face modelul și mai versatil. Iar designul iconic a suferit o dezvoltare evolutivă. După cum spune și designerul principal, Albert Kirzinger: „Noul Multivan poartă genele inconfundabile ale celui mai cunoscut design de van din lume”.

Genele Bulli

Designul și aspectul unuia dintre cele mai flexibile și mai originale concepte de vehicule de pe piață au fost astfel realiniate. Cu toate acestea, ADN-ul faimoșilor săi predecesori joacă un rol cheie în conturarea designului noii generații. „Făcând un pas major înainte, am îmbunătățit și mai mult caracterul inconfundabil al acestui vehicul iconic, rămânând totuși loiali liniei tipice Bulli. Invocăm în mod conștient, de exemplu, linia orizontală definitorie pentru T3 ”, spune Albert Kirzinger, șef de proiectare pentru vehiculele comerciale Volkswagen.

Noul Multivan încorporează, de asemenea, o capotă care amintește de a doua generație, T4, astfel că, își declară apartenența la istoria de success Bulli și izbutește să ducă mai departe povestea de succes cu un design clar, atemporal. Nu trebuie să uităm că noul venit se bazează pentru prima dată pe Modular Transverse Matrix. Care permite o extensie a ampatamentului cu proporții izbitoare corespunzătoare. Noul Multivan este, de asemenea, mai lat și beneficiază de un profil mai apropiat de șosea, menit să-i confere o prezență cu o forță superioară. În egală măsură, s-a pus accent pe aerodinamică, scopul fiind acela de a obține un consum redus de combustibil și, implicit, o autonomie mai mare.

volkswagen

Comparativ cu predecesorul său, versiunea de bază a noului vehicul este acum mai lungă și mai lată. În același timp, a fost ușor micșorată înălțimea fără a afecta spațiul interior la nivelul capului. În detaliu, noul Multivan are o lățime de 1.941 mm, exclusiv oglinzile opționale pliabile electric (+37 mm comparativ cu Multivan 6.1), o lungime de 4.973 mm (+69 mm) și o înălțime de până la 1.903 mm (-47 mm). Ampatamentul său măsoară 3.124 mm (+124 mm). Modelul Multivan va fi disponibil și în versiune alungită. Cu un ampatament identic, aceasta măsoară 5.173 mm din bară în bară.

Pentru familii și pasionații de sport

Volkswagen Multivan a fost conceput pentru a atrage persoanele pasionate de sport și aventură. Fie că vorbim despre familii sau grupuri de prieteni. Și oferă nenumărate scenarii de mobilitate grație sistemului său complet nou de amenajare a spațiului interior și cargo.

volkswagen

Noul Multivan are spațiu din abundență. Flexibilitate, flexibilitate utilizabilă. Asta a diferențiat mereu Bulli. Inclusiv pe cel de-al șaptelea. Cu interiorul său în stil lounge, acest MPV este potrivit acum și pentru cei care doresc un shuttle VIP. Cu atât mai mult cu cât noua generație propune, alături de versiunea de bază, una ”extinsă”. Care vine cu un portbagaj și mai mare (până la 4.053 litri de capacitate pentru bagaje).
În plus, există doar scaune individuale, ușor reglabile și detașabile în spate. Până la cinci scaune individuale mobile / detașabile în spate. La cerere, al doilea rând de scaune poate fi rotit cu 180 de grade. Permițând așezarea scaunelor din spate în aranjamentul ”față în față”, tipic pentru Multivan. Un concept care a fost lansat de Multivan T3 și este o formulă câștigătoare de peste 35 de ani.

Bancheta integrală de pe al treilea rând a fost eliminată. În același timp, noile locuri individuale din al doilea și al treilea rând. Pot fi mutate extrem de rapid și, de asemenea, scoase sau introduse înapoi cu cea mai mare ușurință. Acest lucru se datorează faptului că inginerii au regândit și sistemul de culisare.Astfel încât echipamentul de aventură, precum bicicletele, să-și găsească ușor locul în interior. Înălțimea maximă interioară rămâne, de asemenea, neschimbată. Iar în combinație cu noul acoperiș panoramic, senzația de spațiu este mai mare.

Mașina include o masă multifuncțională integrată în sistemul de șine al scaunelor complet reproiectată. Datorită unui sistem de blocare inovator, această masă poate fi utilizată drept consolă centrală între scaunul șoferului și scaunul pasagerului față sau ca masă pliantă, inclusiv cu suporturi pentru pahare și coșuri de depozitare în al doilea sau al treilea rând de scaune.

Volkswagen Multivan este echipat cu Digital Cockpit și sistemul Infotainment „Ready 2 Discover”, servicii online „We Connect” sau „We Connect Plus”, iar lipsa consolei centrale asigură – posibilă grație utilizării unui sistem de selectare a treptelor de viteză shift-by-wire și unei frâne de parcare electrice – creează și mai mult spațiu preum și posibilitatea de deplasare printre scaunul șoferului și scaunul pasagerului față.
În plus, prin panoul său de instrumente complet reproiecte, Volkswagen Multivan asigură legătura cu lumea digitală. Este echipat standard cu „Digital Cockpit” și sistemul de infotainment „Ready 2 Discover”. Prin intermediul unei unități de control online, sistemul aduce standard o gamă largă de servicii și funcții online. Opțional, proprietarii Multivan pot activa, de asemenea, funcția de navigare a „Ready 2 Discover” la o dată ulterioară.

Volkswagen Multivan T7: motorizările

Monovolumul cu tracțiune față va fi disponibil cu două motoare TSI alimentate cu benzină, cu patru cilindri, supraalimentate. Acestea produc 136 CP sau 204 CP, iar de anul viitor acestora li se va adăuga un propulsor diesel TDI cu patru cilindri și o putere de 110 kW / 150 CP.

Mult mai important pentru noua generație Multivam este însă noul sistem Plug-In Hybrid (PHEV) care asigură o deplasare urbană cu emisii zero. Volkswagen Multivan cu sistem PHEV are în denumire sufixul „eHybrid” și dezvoltă 218CP. Datorită unei baterii litiu-ion de 13 kWh, Multivan eHybrid acoperă distanțele zilnice uzuale exclusiv prin propulsia electrică. În Germania, de exemplu, un studiu al Ministerului Federal al Transportului și Infrastructurii Digitale arată că 95% dintre toate deplasările zilnice cu mașina sunt mai scurte de 50 de kilometri. Sistemul de propulsie plug-in hibrid a fost conceput în așa fel încât modelul să pornească în mod implicit cu alimentare exclusiv electrică și, prin urmare, să parcurgă în special deplasările scurte fără emisii. Numai la viteze de peste 130 km/h intervine și motorul TSI.

Toate versiunile de sisteme de propulsie sunt cuplate cu o cutie de viteze cu ambreiaj dublu (DSG) cu 6 trepte. Pentru prima dată la Multivan, selectarea treptei se realizează electronic cu un mic buton selector de pe panoul de instrumente.

Sisteme de asistență

Numărul sistemelor de asistență a crescut semnificativ. Dotarea standard include: Car2X (sistem local de avertizare), sistem de monitorizare a zonei asistenței frontale, inclusiv frânare de urgență, sistem de menținere a benzii de circulație, asistență de virare cu asistență de oprire nouă, afișare dinamică a semnelor rutiere și sistem de control al vitezei de croazieră.

Noile sisteme inovatoare includ „IQ.DRIVE Travel Assist”, care facilitează conducerea semi-automată de la 0 la 210 km / h. O altă noutate pentru Multivan sunt IQ.LIGHT – LED Matrix Headlights, disponibile opțional ca alternativă la farurile LED standard.

Multivan, scurtă istorie

În septembrie 1985, la Salonul Internațional de la Frankfurt, Volkswagen prezenta o nouă versiune a lui T3, primul Multivan. Alături de Transporter și Caravelle, clienții beneficiau astfel de un crossover fără precedent, oferind atribute de furgonetă, autoturism, MPV și camper. Iar confortul rulării era potențat de conceptul ”multi-variabil interior”. Care presupunea că bancheta spate se putea transforma într-un pat. În plus, încă de la modelul original, propunea și o masă pliantă. Caracteristici care transformau rapid acest van, atunci când aveai nevoie, într-un camper compact minimalist.

multivan

Conceput ca un vehicul funcțional, modelul beneficia și de un aspect carismatic. Forma urma funcția, lucru probat de consola spate scurtă. Ori de faptul că, în interior, șoferul și pasagerul din dreapta stăteau direct deasupra punții față și experimentau acolo, ”deasupra lumii autoturismelor”, senzația de conducere atât de tipică Bulli. În următorii 35 de ani, vehiculele comerciale Volkswagen au perfecționat ideea Multivan din nou și din nou, adaptând vehiculul iconic, generație cu generație, la cerințele vremii. Noile sisteme pentru scaune, scaunele pivotante și cele individuale, mese variabile. Ori sisteme de asistență pentru șoferi și infotainment din ce în ce mai inteligente. Plus eficiență și siguranță suplimentară. Sunt atribute care au însoțit Multivan în călătoria sa de-a lungul anilor. Cu toate acestea, ADN-ul și, prin urmare, caracteristicile sale de ”briceag elvețian” pe roți au rămas întotdeauna neatinse – inclusiv acea poziție unică pentru șofer și pasagerul din față, flexibilitatea extremă și accesul practic în zona spate.

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, iunie 2021)

 

CITEȘTE ȘI:

În Germania a fost deschisă cea mai mare fabrică europeană de baterii pentru vehicule comerciale

Afacerile din transporturi au înregistrat un avans de 16,8% în primul semestru

 

Adaugati comentariu