Advertisement

Volkswagen
Home Piaţa auto Industrie auto VW își va reduce cu 60% gama de mașini pe benzină și motorină în Europa, în următorii 8 ani

VW își va reduce cu 60% gama de mașini pe benzină și motorină în Europa, în următorii 8 ani

Volkswagen, pionierul conceptului de „maşina poporului”, care a simbolizat obsesia industriei auto pentru expansiune, va elimina zeci de modele cu motoare cu ardere internă până la sfârșitul deceniului și va vinde mai puține mașini, în general, pentru a se concentra pe producerea de vehicule premium, mai profitabile.

„Ținta cheie nu este creșterea”, a spus directorul financiar al producătorului auto, Arno Antlitz, într-un interviu acordat Financial Times, o afirmație ce constituie o inversare semnificativă a poziţiei adoptată de foştii directori de la Volkswagen.

„Suntem [concentrați] mai degrabă pe calitate și pe marje, decât pe volum și cota de piață”, a continuat acesta. Astfel, VW își va reduce cu 60% gama de mașini pe benzină și diesel – care constă din cel puțin 100 de modele de la mai multe mărci – în Europa, în următorii opt ani.

Potrivit Financial Times, noua strategie a VW este un semn al schimbărilor profunde din sectorul auto, care de zeci de ani a încercat să-și mărească profiturile prin vânzarea mai multor mașini în fiecare an.

Fostul director executiv al VW, Martin Winterkorn, care a demisionat în urma scandalului Dieselgate, își propusese să depășească Toyota și General Motors în materie de vânzări până în 2018.

În căutarea dominației globale, grupul german și-a păstrat o prezență mare pe piețele neprofitabile din America de Nord și de Sud, inundând regiunea cu noi modele, chiar dacă a suferit pierderi mari.

Cu toate acestea, o lipsă severă de cipuri cauzată de pandemie i-a forțat pe producătorii de automobile să reducă producția anul trecut, în pofida cererii în creștere. Acest lucru a permis unor mărci, precum Mercedes și BMW, să scumpească modelele și să obțină profituri record în 2021, în ciuda faptului că au vândut mult mai puține vehicule.

O strategie similară a catapultat VW în fruntea companiilor care contribuie la calculul indicelui bursier Dax din Germania, producătorul de automobile înregistrând profituri înainte de impozitare de peste 20 de miliarde de euro.VW a acordat prioritate vehiculelor mai scumpe produse de mărcile sale Audi și Porsche, care aduc cea mai mare parte a profiturilor grupului.

Directorii tuturor celor trei producători de automobile au subliniat că această practică va persista chiar și după ce blocajele lanțului de aprovizionare se vor diminua. „Aș dori să subliniez cu adevărat că nu urmărim o strategie de volum”, a declarat anul trecut Oliver Zipse, directorul executiv al BMW.

Antlitz a spus că și Volkswagen, care se mândrea că este cel mai mare producător de automobile din lume înainte de a pierde „coroana” în fața Toyota, nu mai căuta să se extindă de dragul dimensiunii.

„Avem o bază de costuri fixe [semnificativ] mai scăzută, așa că suntem mai puțin dependenți de volum și mai puțin dependenți de creștere”, a spus el, subliniind faptul că VW a reușit să reducă costurile fixe de 41 de miliarde de euro în 2019 cu 10% înainte de termen, investind în dezvoltarea de software și noi unități.

Chiar și cele 52 de miliarde de euro bugetate pentru dezvoltarea vehiculelor electrice – cel mai mare pachet de investiții de acest gen – nu ar duce la o creștere inutilă de volum, a adăugat Antlitz. „Nu adăugăm capacitate: restructurăm fabrică cu fabrică”, a spus directorul financiar al Volkswagen, referindu-se la uzinele din Zwickau și Emden, unde liniile de producție pentru vehicule cu motoare cu ardere internă au fost transformate pentru a construi mașini electrice, în timp ce muncitorii au fost recalificați.

Pe de altă parte, Antlitz a recunoscut că estimările potrivit cărora vehiculele electrice vor deveni în curând profitabile au fost puse sub semnul îndoielii de creşterea explozivă a costului materialelor pentru baterii. „Un preţ de 50.000 de dolari pentru tona de nichel nu a fost luat în calcul pentru că ne aşteptăm ca războiul să se încheie în curând şi ulterior preţurile să revină la nivelul la care erau anterior”, a conchis Arno Antlitz.

 

CITEȘTE ȘI:

Programul Start-Up Nation, aproape de lansare. Și achiziția de vehicule va fi finanțată cu bani de la stat

CNAIR a stabilit câștigătorul pentru proiectarea și construcția unui Pod nou la Cosmești, peste Siret

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Bosch
Industrie auto

Bosch Tech Compass: IA va fi tehnologia dominantă în următorul deceniu

Inteligența artificială (IA) va fi tehnologia dominantă a următorului deceniu. Drept urmare,...

Northvolt
Industrie auto

Grupurile Volkswagen și BMW sunt hotărâte să salveze Northvolt, producătorul suedez de baterii

Datorită acționarilor săi, Northvolt ar trebui să evite lichidarea, în condițiile în...

Continental
Industrie auto

Megafabrica Automotive a Continental din Timișoara a produs afișajul de bord multidisplay numărul 1.000.000

Megafabrica Automotive Continental din Timișoara a realizat un salt semnificativ în istoria...

Bosch
Industrie auto

CES 2025: Produsele Bosch sunt prezente în fiecare aspect al vieții de zi cu zi

Software-urile și inteligența artificială (IA) ne modelează deja prezentul, iar pentru viitor...