Advertisement

Volkswagen
Home Piaţa auto Industrie auto Volkswagen ia în discuție reducerea forței de muncă pentru a-și recăpăta competitivitatea

Volkswagen ia în discuție reducerea forței de muncă pentru a-și recăpăta competitivitatea

Sub presiunea mai multor factori economici, în special concurența mărcilor chineze pe piața vehiculelor electrice, Volkswagen ia în discuție reducerea forței de muncă, ca parte a unui plan de reducere a costurilor în valoare de 10 miliarde de euro.

După publicarea rezultatelor financiare nici prea bune, nici prea rele, Volkswagen intră în partea dificilă a unui plan de restructurare care va avea un impact asupra angajărilor în cadrul mărcii. „Este clar: status quo-ul nu va fi suficient fără reduceri semnificative. Și trebuie să abordăm și chestiuni delicate, inclusiv personalul”, a declarat Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen, în fața sindicatelor chemate la sediul istoric al companiei, din Wolfsburg. Thomas Schäfer a confirmat ceea ce Oliver Blume, șeful grupului, sugerase deja în mai multe rânduri.

Un plan de economii de 10 miliarde de euro a fost menționat clar de Oliver Blume, dar conținutul acestuia va fi dezvălui la începutul lunii decembrie 2023. Obiectivul este îmbunătățirea principalelor indicatori financiari ai mărcii, în special marja operațională estimată la aproximativ 10% până în 2030. În cadrul acestui plan, grupul intenționează să utilizeze „curba demografică”, adică pârghia pensionării anticipate sau a neînlocuirii angajaților care părăsesc compania.

„Situația este foarte critică. Multe piețe sunt sub presiune, comenzile noastre, în special pentru mașini electrice, sunt mai mici decât așteptările noastre”, s-a plâns Thomas Schäfer, care a subliniat și costurile excesiv de mari la mai multe niveluri ale organizației.

„Trebuie, în sfârșit, să fim suficient de curajoși și cinstiți pentru a ne despărți de lucrurile care se dublează în cadrul companiei sau pur și simplu constituie balast de care nu avem nevoie pentru a obține rezultate bune”, a adaugat Gunnar Kilian, membru al consiliului de administrație, responsabil cu resursele umane.

Destabilizată de la scandalul Dieselgate, Volkswagen este în prezent penalizată de contextul economic european, marcat de inflație, și de prezența pe piața chineză, care nu se află de ceva vreme la nivelul așteptat. În plus, electrificarea nu corespunde așteptărilor mărcii, care a suferit și unele eșecuri în planul său de produse, precum modelul ID.3. În plus, concurența din partea mărcilor chineze este acerbă și adaugă o nouă variabilă complexă ecuației mărcilor tradiționale.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Hella își extinde biroul din Craiova și consolidează ElectroPutere Parc drept cel mai mare hub IT din Oltenia

Anul 2023 este un an bun pentru industria de leasing și pentru BRD Sogelease

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

ACAROM
Industrie auto

ACAROM: Producția auto din România a crescut cu 8,7% în primul semestru, la 292.378 de unități

În primele șase luni din 2024, producția de automobile în România a...

Twingo E-Tech Electric
Industrie auto

Renault va produce în Slovenia, modelul Twingo E-Tech Electric, cu un preț sub 20.000 de euro

Renault şi Guvernul sloven au încheiat un memorandum de înţelegere pentru producţia...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

ContiTech
Industrie auto

Continental are la Timișoara unul dintre cele mai mari laboratoare de testare ContiTech din Europa

Compania de tehnologie Continental a inaugurat, în cadrul ContiTech Timișoara, noua locație...