Advertisement

Volkswagen
Home Piaţa auto Industrie auto Volkswagen ia în discuție reducerea forței de muncă pentru a-și recăpăta competitivitatea

Volkswagen ia în discuție reducerea forței de muncă pentru a-și recăpăta competitivitatea

Sub presiunea mai multor factori economici, în special concurența mărcilor chineze pe piața vehiculelor electrice, Volkswagen ia în discuție reducerea forței de muncă, ca parte a unui plan de reducere a costurilor în valoare de 10 miliarde de euro.

După publicarea rezultatelor financiare nici prea bune, nici prea rele, Volkswagen intră în partea dificilă a unui plan de restructurare care va avea un impact asupra angajărilor în cadrul mărcii. „Este clar: status quo-ul nu va fi suficient fără reduceri semnificative. Și trebuie să abordăm și chestiuni delicate, inclusiv personalul”, a declarat Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen, în fața sindicatelor chemate la sediul istoric al companiei, din Wolfsburg. Thomas Schäfer a confirmat ceea ce Oliver Blume, șeful grupului, sugerase deja în mai multe rânduri.

Un plan de economii de 10 miliarde de euro a fost menționat clar de Oliver Blume, dar conținutul acestuia va fi dezvălui la începutul lunii decembrie 2023. Obiectivul este îmbunătățirea principalelor indicatori financiari ai mărcii, în special marja operațională estimată la aproximativ 10% până în 2030. În cadrul acestui plan, grupul intenționează să utilizeze „curba demografică”, adică pârghia pensionării anticipate sau a neînlocuirii angajaților care părăsesc compania.

„Situația este foarte critică. Multe piețe sunt sub presiune, comenzile noastre, în special pentru mașini electrice, sunt mai mici decât așteptările noastre”, s-a plâns Thomas Schäfer, care a subliniat și costurile excesiv de mari la mai multe niveluri ale organizației.

„Trebuie, în sfârșit, să fim suficient de curajoși și cinstiți pentru a ne despărți de lucrurile care se dublează în cadrul companiei sau pur și simplu constituie balast de care nu avem nevoie pentru a obține rezultate bune”, a adaugat Gunnar Kilian, membru al consiliului de administrație, responsabil cu resursele umane.

Destabilizată de la scandalul Dieselgate, Volkswagen este în prezent penalizată de contextul economic european, marcat de inflație, și de prezența pe piața chineză, care nu se află de ceva vreme la nivelul așteptat. În plus, electrificarea nu corespunde așteptărilor mărcii, care a suferit și unele eșecuri în planul său de produse, precum modelul ID.3. În plus, concurența din partea mărcilor chineze este acerbă și adaugă o nouă variabilă complexă ecuației mărcilor tradiționale.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Hella își extinde biroul din Craiova și consolidează ElectroPutere Parc drept cel mai mare hub IT din Oltenia

Anul 2023 este un an bun pentru industria de leasing și pentru BRD Sogelease

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG
Industrie auto

Prima fabrică MG Motor din Europa ar putea fi deschisă în decurs de un an

Până în vară, MG Motor ar putea anunța locația primei sale fabrici...

Bosch
Industrie auto

Bosch adoptă producția de hidrogen

Utilizarea hidrogenului ca sursă de energie, în special dacă este produs din...

preț minim
FinanciarIndustrie auto

Discuții UE – China. Un preț minim pentru vehiculele electrice ar putea înlocui taxele vamale

Odată ce Statele Unite ale Americii au pornit un război comercial la...

taxe vamale
FiscalitateIndustrie auto

Taxele vamale americane. Donald Trump a respins propunerea Europei de a excepta mașinile

De când taxele vamale americane au intrat în vigoare în data de...