Advertisement

Volkswagen
Home Piaţa auto Industrie auto Volkswagen amână construcția celei de-a patra fabrici de baterii pentru mașini electrice, din cauza vânzărilor „scăzute”

Volkswagen amână construcția celei de-a patra fabrici de baterii pentru mașini electrice, din cauza vânzărilor „scăzute”

Cel mai mare constructoru auto din Europa, Volkswagen, a amânat planurile privind construcția celei de-a patra fabrici de baterii în Europa de Est. Președintele grupului german, Oliver Blume, a explicat că decizia a fost luată pe fondul cererii scăzute de vehicule electrice.

Volkswagen intenționa să deschidă șase gigafabrici până la sfârșitul deceniului. VW a ales deja trei locații, una în Salzgitter (Germania), alta în Valencia (Spania) și, cea mai recentă, în St. Thomas (Ontario, SUA), cu un potențial de producție combinat de până la 200 de gigawați-oră (GWh) pe an. Grupul planificase inițial ca a treia să fie construită în Europa, dar a ales America de Nord pentru a profita de stimulentele oferite de Legea prividn reducerea inflației (Inflation Reduction Act – IRA).

Volkswagen nu va lua deocamdată o decizie cu privire la amplasarea unei a patra fabrici de baterii, în condițiile în care cererea de vehicule electrice în Europa este sub așteptări, a declarat președintele grupului german, Oliver Blume, citat de Reuters.

Pentru cea de-a patra gigafabrică de baterii pentru mașini electrice, producătorul auto a analizat un posibil amplasament în Europa de Est și a amânat deja o decizie în urmă cu un an, când avea în vedere locații în Cehia, Ungaria, Polonia sau Slovacia.

La începutul acestui an a declarat că nu se grăbește să ia o decizie.

Oficialii cehi au declarat că vor începe să ofere locul propus pentru fabrica de baterii a Volkswagen altor investitori, spunând că nu își pot permite să mai aștepte o decizie.

„Pe baza condițiilor de piață, inclusiv a creșterii slabe a pieței BEV în Europa… nu există pentru moment nicio rațiune comercială pentru a decide asupra altor locații”, a declarat Oliver Blume, citat de Reuters.

Președintele grupului german s-a întâlnit cu oficialii cehi în această săptămână, în timp ce țara a făcut presiuni pentru această investiție, încercând să asigure viitorul sectorului său auto extrem de important, în timp ce industria auto globală se îndepărtează de combustibilii fosili.

Volkswagen a declarat că a rămas angajată în ceea ce privește mobilitatea electrică la Skoda Auto, care este cel mai mare exportator din Cehia, și derulează un program de lansare a unor noi modele electrice în următorii ani.

Premierul Petr Fiala a declarat că țara va începe să se concentreze pe alte proiecte. „Nu putem continua să deținem terenul pentru acest proiect”, a declarat Fiala într-o conferință de presă.

Ministrul Industriei, Jozef Sikela, a declarat că se poartă discuții cu cinci investitori, iar două dintre aceste proiecte sunt de o amploare similară cu planurile Volkswagen.

Volkswagen s-a alăturat unui cor de producători auto și analiști care au avertizat săptămâna trecută că cererea de vehicule electrice nu se dezvoltă așa cum se așteptau, grupul german înregistrând o scădere a comenzilor de vehicule electrice la 150.000 în Europa, de la 300.000 anul trecut.

Val de amânări în industria auto

Decizia Volkswagen de a amâna construcția celei de-a patra gigafabrici de baterii survine unor hotărâri asemănătoare adoptate și alți mari producători auto, inclusiv Ford, GM și Toyota.

Ford a spus că nu va ținti obiectivul de 600.000 de vehicule electrice pentru încă un an, în timp ce amână aproximativ 12 miliarde de dolari în investițiile planificate în producție.

GM amână producția Equinox EV, Silverado RST EV și GMC Sierra EV Denali. Ambii producători de automobile au dezvăluit și întârzieri privind fabricarea bateriilor.

Toyota a anunțat că își reduce prognoza de vânzări de vehicule electrice pentru acest an cu aproape 40%. Producătorul auto japonez a motivat că decizie s-a datorat „războiului în creștere a prețurilor” din China. În pofida acestui fapt, Toyota a investit în mod surprinzător 8 miliarde de dolari în fabrica sa de baterii de vehicule electrice din Carolina de Nord.

Pe de altă parte însă, liderii vînzărilor de mașini electrice, Tesla și BYD, câștigă rapid cotă de piață la nivel global.

Deși Volkswagen a menționat vânzările „scăzute” de vehicule electrice în Europa, Modelul Y de la Tesla a fost cel mai bine vândut vehicul de pasageri în luna septembrie.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Test KIA NIRO HEV. Mărunțiș

AIC Trucks anunță lansarea mărcii Piaggio Commercial în portofoliul companiei

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Bosch
Industrie auto

IAA Transportation 2024: Bosch se dezvoltă cu software și tehnologie pentru camioane și furgonete

Transportul de marfă este un pilon important al economiei. Pentru a beneficia...

Schaeffler AG
BusinessIndustrie auto

Schaeffler a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group. Ce se întâmplă în România

Schaeffler AG a finalizat fuziunea cu Vitesco Technologies Group AG care a...

Bosch
Industrie auto

Bosch este al cincilea cel mai dorit angajator din România

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, se clasează, și...

Volkswagen
Industrie auto

Volkswagen și-ar putea reduce forța de muncă cu 10% în Germania

Confruntat cu dificultăți financiare semnificative pe fondul unei tranziții incerte la modelele...