Varianta Ocolitoare (VO) Satu Mare a fost deschisă integral circulației la sfârșitul săptămânii trecute, după mai bine de 5 ani de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
Șoseaua de centură are o lungime de 19,54 km și cuprinde 10 poduri şi pasaje, precum şi 4 noduri rutiere, dintre care unul suspendat.
”Această Variantă va avea un important impact economic pentru întreaga zonă, pe termen mediu și lung: reducerea duratei de transport, creşterea confortului şi siguranţei în trafic, economie de combustibil, dezvoltarea localităților deservite”, a precizat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Primii patru kilometri din VO Satu Mare, cuprinși între km 9+600 (intersecție cu DN 19) – km 13+600 (intersecție cu DN 19A), au fost deschiși traficului rutier în luna octomrbie 2021.
Constructorul, Asocierea Itinera-Colinni Lavori-Viadesign, avea iniţial la dispoziţie 18 luni pentru finalizarea lucrărilor, dar termenul a fost extins până în luna septembrie 2020.
“Cu toate că lucrările se desfăşoară conform graficului stabilit, în special execuţia lucrărilor complexe de la pasajele denivelate şi podul peste râul Someş, prefectul consideră că această perioadă este prielnică pentru o mobilizare mai bună, existând atât frontul de lucru, cât şi resurse disponibile. Prefectul şi directorul regional au solicitat constructorului un grafic de lucrări accelerat pentru a se asigura că până la toamnă va fi dat în exploatare cel puţin tronsonul care leagă, prin noul pod peste râul Someş, DN 19 Satu Mare – Carei de DN 19A Satu Mare – Petea, respectiv până la data de 23 iunie 2021 întreaga lucrare va fi finalizată”, spuneau, prin 2020, reprezentanţii Prefecturii Satu Mare.
Varianta de ocolire face parte din proiectul şoselei rapide Someş Expres (380 km), care va fi construită pe traseul Turda – Dej – Baia Mare – Satu Mare – Halmeu.
CITEȘTE ȘI:
Un super-radar pe șoselele din Franța. Va fi utilizat și pentru depistarea altor nereguli rutiere
Best Electric Car in Romania. Realmente electrizant
Comentați?