Clienții se pot baza pe noul van electric Mercedes-Benz eVito și în condiții climatice adverse. Aceasta este concluzia unui test efectuat de Mercedes-Benz Vans în nordul Suediei.
Noul eVito a fost testat riguros timp de mai multe săptămâni de iarnă scandinavă, la temperaturi de până la -30 de grade Celsius. Testele de la Arjeplog, lângă Cercul Polar, s-au concentrat pe porniri la rece și caracteristicile de încărcare și conducere la temperaturi foarte joase.
Mercedes-Benz eVito se poate comanda din noiembrie 2017, iar livrările vor începe în a doua parte a anului 2018. Circuitul de testare din Arjeplog cuprinde porțiuni dinamice, viraje strânse și zone împădurite, unde vehiculele au trebuit să-și demonstreze manevrabilitatea, eficiența. ergonomia și confortul în condiții extreme. Au fost testate extensiv condusul și încărcarea la rece, precum și protecția componentelor la frig, software-ul și interfețele sale (frâne, ESP).
Răspunsul bateriei în diferite condiții de climă este esențial pentru administrarea flotei. Astfel, pe lângă pornirile la rece și dezghețare, testul s-a concentrat și pe autonomia bateriei. Vanul de dimensiuni medii respectă toate cerințele pentru livrări urbane, comerț și transport de pasageri. Bateria de 41,4 kWh îi asigură lui eVito o autonomie de aproximativ 150 km. Chiar și în condiții extreme, clienții au la dispoziție o autonomie de 100 km.
La Cercul Polar s-a testat riguros și sistemul de climatizare, care trebuie să asigure cât mai rapid o temperatură optimă pentru șofer și o vizibilitate maximă prin geamuri. Capitolul siguranță mai include manevrabilitatea sigură pe zăpadă și gheață, precum și rezistența componentelor în clima rece. Toși acești parametri au fost evaluați de aproximativ 30 de ingineri, electroniști și mecanici ai Mercedes-Benz Vans.
Și pentru că vehiculele trebuie să se comporte bine și în verile călduroase, testele de iarnă vor fi urmate de cele de vară. Acestea vor avea loc în Spania, la temperaturi de până la 35 de grade Celsius la umbră.
Mercedes Benz Vans își va electrifica întreaga gamă în anii următori. Primul model este eVito, urmat de eSprinter în 2019. Ulterior, gama va fi întregită de versiunea electrică Citan.
Comentați?