înmatriculările noi
Home Administrare flote Fiscalitate Vinieta pentru Bucureşti. Taxare în funcţie de norma de poluare, nu de locul înmatriculării

Vinieta pentru Bucureşti. Taxare în funcţie de norma de poluare, nu de locul înmatriculării

Proiectul de hotărâre referitor la vinieta pentru Bucureşti va fi modificat. Astfel, se propune ca proprietarii maşinilor să fie taxaţi în funcţie de gradul de poluare generat de maşină, nu de locul înmatriculării.

Potrivit primarului general al Capitalei, s-a luat hotărârea de reformulare a articolului care se referă la autoturismele înmatriculate în alte judeţe, dar care circulă zilnic prin Bucureşti

„Practic, se propune ca toate autoturismele cu grad mare de poluare, fie că sunt din Capitală, fie că sunt înmatriculate în alte judeţe, fie că tranzitează întâmplător Capitala sau sunt aici în trafic zi de zi, să fie privite prin prisma normei de poluare. Şi anume: rămâne ideea ca în zona cea mai aglomerată, cea mai poluată, în Centru, să fie interzise autoturismele non-Euro, Euro 1 şi 2, de asemenea şi cele care intră în Capitală să aibă acelaşi regim, precum şi autoturismele care sunt zilnic în trafic, dar nu sunt înmatriculate în Bucureşti. Practic, vom interzice în zona centrală aceste autoturisme non-Euro, Euro 1 şi 2 şi vor plăti vinietă pentru restul teritoriului Municipiului Bucureşti, altul decât zona centrală”, a explicat edilul Capitalei.

CITEŞTE ŞI: Taxa pentru intrarea în Bucureşti şi interzicerea în centru a vehiculelor fără Euro 3

În ce priveşte autoturismele Euro 3, Gabriela Firea a precizat că a primit numeroase mesaje în care se recomandă interzicerea accesului acestora în zona centrală. “În acest moment, pentru această categorie, nu pot să vă spun exact cum va arăta modificarea, dar ţin să subliniez faptul că am ţinut cont de mesajele dumneavoastră şi vom analiza împreună cu specialiştii noştri dacă vom include şi autoturismele Euro 3 alături de cele non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 sau vor rămâne aşa cum am propus noi iniţial, cu acea taxare pentru norma de poluare”, a spus aceasta.

Referitor la rezidenţii din zona centrală, care sunt proprietarii unor maşini non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, Firea a precizat că specialiştii analizează posibilitatea includerii acestora într-un program special, care să ofere susţinere pentru achiziţia unei maşini nepoluante sau a unor electrocasnice.

“Analizăm includerea rezidenţilor din zona centrală (…) într-un program prin care, împreună cu Primăria Capitalei, să fie sprijiniţi: dacă nu mai au maşină, să îşi achiziţioneze una nepoluantă; dacă mai au un autoturism, să renunţe la această maşină poluantă şi, eventual, să existe o despăgubire sub formă de vouchere, aşa cum am mai practicat. Prin aceste vouchere să se poată achiziţiona un televizor, un aragaz, microunde, orice se poate cumpăra de la un magazin de electrocasnice”, a afirmat Firea.

În privinţa taximetriştilor cu maşini poluante, Firea a precizat că a fost iniţiat un dialog cu reprezentanţii acestora în vederea identificării unei soluţii.

 

CITEŞTE ŞI:

Proiectul de modificare a Codului Fiscal – liber pentru paradisurile fiscale?

Documentaţia pentru Autostrada Braşov – Bacău, realizată din fonduri europene

OMV Petrom vrea să preia staţiile Art Petrol

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Comisia Europeană
Fiscalitate

Noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

Prețul efectiv plătit sau de plătit pentru mărfurile de import (valoarea de...

AI
Fiscalitate

Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?

Apariția soluțiilor de inteligență artificială (AI) este privită, cel puțin în domeniul...

Costul proprietății
Fiscalitate

Costul proprietății – mai scump din 2025 pentru toți. De ce și cum?

Anul 2025 pare atât de îndepărtat acum, când abia a început 2024,...