Advertisement

BEI
Home Infrastructură Documentaţia pentru Autostrada Braşov – Bacău, realizată din fonduri europene

Documentaţia pentru Autostrada Braşov – Bacău, realizată din fonduri europene

Realizarea Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului tehnic pentru Autostrada Braşov – Bacău va fi finanţată din fonduri europene nerambursabile, a anunţat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Astfel, CNAIR, în calitate de beneficiar al finanţării, şi Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au convenit încheierea Contractului de Finanţare nr.43 pentru proiectul „Elaborare documentaţie pentru obiectivul Autostrada Braşov-Bacău” în vederea acordării finanţarii nerambursabile alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectiv Specific 2.1- Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiţii, Operaţiunea – Creşterea mobilităţii pe reţeaua rutieră TEN-T globală.

Se estimează că Autostrada Braşov-Bacău va avea o lungime de 160 de kilometri.

Rezultatele aşteptate ale proiectului sunt :

  • Elaborarea Studiului de Fezabilitate;
  • Elaborarea Proiectului Tehnic.

Valoarea totală a proiectului este de 37,2 milioane de lei, din care 85% reprezintă contribuţia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 26,8 milioane de lei, 15% contribuţia naţională – 4,7 milioane de lei, restul de 5,7 milioane de lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului este estimată la 30 luni.

Reamintim că în luna august 2019, pentru procedura de atribuire a contractului destinat elaborării documentaţiei au fost depuse trei oferte: Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial; Asocierea Search Corporation & Primacons Group şi TPF Inginerie.

Pe de altă parte, un proiect legislativ pentru construcţia Autostrăzii Braşov-Bacău va intra în sesiunea din toamnă în dezbaterea Camerei Deputaţilor, după ce iniţiativa a fost deja adoptată de Senat. Potrivit proiectului iniţiat de parlamentari din toate partidele politice, termenul de execuţie a şoselei de mare viteză este de 5 ani de la data intrării în vigoare a legii.

 

CITEŞTE ŞI:

OMV Petrom vrea să preia staţiile Art Petrol

Fonduri europene pentru Podul de la Brăila

Se schimbă prioritatea pe sensul giratoriu de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...