Taxa pentru intrarea în Bucureşti şi interzicerea în centru a vehiculelor fără Euro 3


Proiectul este lansat în consultare publică pe site-ul Primăriei Generale.
„Autoturismele care nu sunt înmatriculate în Bucureşti şi zona metropolitană, adică judeţul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală, vor trebui să facă dovada că şi-au achiziţionat o vinietă pe Bucureşti, Oxigen B unde B vine de la Bucureşti, care va costa pentru o zi 10 lei, pentru un an, 19 milioane. Mă refer la maşini înmatriculate în celelalte judeţe şi în alte ţări, inclusiv Bulgaria”, a spus Gabriela Firea.
Totodată, maşinile sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor avea acces în centrul Bucureştiului.
„Cât priveşte aceste autoturisme neînmatriculate în Bucureşti sau Ilfov, dar care au un grad mare de poluare, adică Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, acestea nu vor avea acces în centrul Capitalei. În ceea ce priveşte autoturismele înmatriculate în Bucureşti şi în zona metropolitană Ilfov, acestea vor avea accesul interzis dacă sunt poluante de asemenea în zona centrală începând cu 1 ianuarie 2020, adică peste câteva luni, şi mă refer la maşinile Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, iar autoturismele Euro 3, chiar dacă sunt înmatriculate în Bucureşti şi Ilfov, vor trebui să plătească o vignetă, vigneta Oxygen C, acest C- de la Centru”, a explicat Gabriela Firea.
Cercul vinietei C este limitat prin Planul de Calitate a aerului începând din Piaţa Victoriei – Iancu de Hunedoara – şos. Ştefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărăşeşti – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan – str. Berzei – str. Buzeşti şi P-ţa Victoriei.
În acest areal, zilnic în intervalul 7 – 22 va fi interzis accesul fără achiziţionarea acestei viniete de către cei care au intenţia să tranziteze oraşul şi nu sunt înmatriculaţi în Bucureşti, cât şi de cei care sunt în Municipiul Bucureşti şi Ifov
Gabriela Firea a precizat că proiectul privind interzicerea maşinilor sub Euro 3 în centrul Capitalei va fi extins pentru tot oraşul. Interzicerea accesului precum şi plata unei viniete pentru intrare în oraş nu se vor impune în weekend, noaptea şi în zilele de sărbătoare legală.
Normele de poluare pentru autoturisme obligatorii pentru constructori sunt următoarele: Euro 1 începând cu 1993, Euro 2 începând cu 1996, Euro 3 începând cu 2000, Euro 4 începând cu 2005, Euro 5 începând cu 2009/9 şi Euro 6 începând cu 2014.
CITEŞTE ŞI:
Cine sună la Call Center-ul ASF? Asiguraţii, cei mai mulţi solicitanţi
Rabla Clasic 2019 pentru persoane fizice a fost suplimentat
Nici Autostrada A10 Sebeş-Turda nu se simte prea bine