Advertisement

sebeş-turda
Home Infrastructură Nici Autostrada A10 Sebeş-Turda nu se simte prea bine

Nici Autostrada A10 Sebeş-Turda nu se simte prea bine

În timp ce Asociaţia Pro Infrastructura susţine că Lotul 1 al Autostrăzii A10 Sebeş-Turda nu poate fi dat în folosinţă în acest an din cauza ritmului scăzut de lucru, ministrul Transporturilor este convis că traficul pe acest tronson va fi deschis până la finalul lui 2019.

Conform raportului Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din luna iulie, stadiul fizic al lucrărilor pe Lotul 1 al Autostrăzii Sebeş-Turda a ajuns la 73,5%, însă cel financiar este de doar 61,43%. „Diferenţa de 12 procente înseamnă aproximativ 65 de milioane de lei, bani investiţi de italieni în şantier şi încă nedecontaţi de statul român”, explică reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura.

În opinia acestora, ritmul de lucru pe acest lot a scăzut treptat în ultima perioadă, motivul neoficial al noii înrăutăţiri a situaţiei fiind atitudinea CNAIR care certifică foarte târziu lucrările executate de constructorul italian Impresa Pizzarotti sau chiar refuză să le certifice.

 

CITEŞTE ŞI:

Asta-i România! Final cu scandal pentru Autostrada Lugoj-Deva

 

De altfel, Asociaţia Pro Infrastructura este de părere că acest tronson nu poate fi inaugurat în 2019.

„Am răspuns de nenumărate ori la promisiunile aberante ale ministrului Răzvan Cuc care vedea acest tronson inaugurat în 2019. Realist vorbind, cei 17 km ar putea fi inauguraţi complet (toate nodurile şi bretelele) abia spre sfârşitul anului viitor. Dar în condiţiile actuale, plătind cu ţârâita din cauza disputelor tehnice, birocratice şi contractuale, chiar şi finalizarea în 2020 iese din discuţie”, spune Pro Infrastructura.

În replică, ministrul Transporturilor a negat orice întârziere la plata facturilor: „Nu există aşa ceva!”.

Potrivit acestuia, pe Lotul 1 Sebeş-Turda – stadiul fizic a depăşit 75%.

„Mai au de lucrat la câteva terasamente care se pot face rapid şi trebuie să lucreze la descărcările de pe autostradă ca să le poată da în folosinţă, la bretele”, a susţinut Răzvan Cuc.

Şeful Transporturilor a reiterat că până la finele anului 2019 vor fi daţi în folosinţă aproximativ 100 de kilometri de autostradă.

„Conform discuţiilor pe care le-am avut cu antreprenori şi cu Compania (CNAIR – n. r.), Sebeş-Turda lotul 1 va fi gata până la sfârşitul acestui an, vom avea Iernut-Cheţani, vom avea tronsonul de autostradă Biharia-Borş, Râşnov-Cristian, Centura Bacăului, deci undeva în jur de 100 de kilometri. Cu loturile 3 şi 4 Lugoj-Deva se va rezolva. Este o chestiune de 10 zile”, a spus ministrul.

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj. Pentru finanţarea construcţiei, Comisia Europeană a acordat, prin POIM 2014-2020, fonduri în valoare de 272 milioane de euro.

Realizarea Autostrăzii A10 Sebeş-Turda a fost împărţită în patru loturi.

Lotul 1 are o lungime de 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Contractul a fost semnat cu asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii la data de 2 decembrie 2014, investiţia urmând a fi finalizată încă din 2016. Anul trecut, Ministerul Transporturilor (MT) spunea că termenul estimat pentru deschiderea traficului este noiembrie 2019.

Lotul 2 are o lungime de 24,25 kilometri şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Contractul a fost semnat în data de 2 decembrie 2014 cu asocierea Aktor – Euroconstruct Trading ’98. Stadiul de execuţie a lucrărilor este de 51,8%, iar cel al plăţilor de 45%. Anul trecut, pentru acest lot, MT estima că traficul va fi deschis în iunie 2019. Acum noul termen este decembrie 2019

Lotul 3, în lungime 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Prima recepţie a fost programată pentru ianuarie 2018, însă neconformităţile în construcţie au determinat CNAIR să amâne cu 90 de zile acordarea avizului. Noul termen prevăzut a fost luna mai 2018, dar nici acesta nu a putut fi respectat. De data aceasta întârzierea nu a durat prea mult, traficul fiind deschis în luna iulie. Contractul a fost semnat în data 20 mai 2014 cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua. Stadiul plăţilor datorate este de 88,98%.

Lotul 4 are o lungime de 16,3 km şi se termină în Turda. Pe acest sector, dat în folosinţă anul trecut, în iulie 2018, se va face joncţiunea între A10 şi A3 Transilvania. Contractul a fost semnat în data 20 mai 2017 cu asocierea Porr Construct – Porr Bau. Plâţile către constructor au fost făcute în proporţie de 94,64%.

 

TE-AR MAI PUTEA INTERESA ŞI:

Biroul Accidente Uşoare sectoarele 1 şi 6, într-un nou sediu

Cu telefonul la volan? Vezi cum se schimbă Codul Rutier

Cele mai multe reparaţii pe poliţa RCA, la maşinile vechi

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...